Ga naar inhoud
Vespaforum.be

onderhoud 1000 km


Murrie

Aanbevolen berichten

Beste

Ik dien op onderhoud van 1000km te gaan, maar mijn Vespa gaat één van dees in winterslaap tot februari/maart.

Is het raadzaam om nu (voor de winter) het onderhoud te laten doen of net beter wanneer ik hem terug uit zijn winterslaap haal? Of maakt dit niet uit?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
3 uur geleden, pdvd zei:

Maar na 1000 km al onderhoud?

Verplicht rondje olie/filter vervangen en transmissie olie verversen (inrij olie vervangen). Puur ter controle en garantie van Vespa.

  • Like 4
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Op 10/10/2021 om 22:02, Pilaf zei:

Verplicht rondje olie/filter vervangen en transmissie olie verversen (inrij olie vervangen). Puur ter controle en garantie van Vespa.

Pilaf mijn hpe 300 heeft ook 1000 km nu maar moet dikke maand wachten voor  onderhoud tegen dan heb ik zeker 2000km of meer ook!kan dit kwaad 2000km met inrij olie rijden ? Heb zo een vermoeden dat dit zeker niet goed is.

aangepast door ice man
Link naar reactie

Wat je kan doen is na een stuk rijden een beetje olie van de transmissie peilstok op een tissue afvegen of een drup olie tussen de vingers bewegen. Kijk even naar de kleur van de olie, grijs is niet goed want dan zit er teveel gruis en metaal in, een wissel is dan echt wel noodzakelijk en zou ik de dealer even bellen met de bevinding. Is de olie nog mooi van kleur dan kan je er gewoon mee doorrijden tot je GTS aan de beurt is.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 4 weken later...
15 minuten geleden, ePit zei:

of de olie gewoonweg zelf vervangen

Niet doen bij de 1000km-er beurt tenzij je een garantie dispuut wilt hebben met Vespa.

De 2 jaar fabrieksgarantie bestaat uit veel kleine lettertjes waaronder deze 1000km beurt en deze moet gedaan worden door een officiële Vespa dealer. Deze officiële dealers zijn de enige partij welke een garantie claim bij Vespa kunnen neerleggen.

  • Like 2
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hoi Pilaf, kan ik je iets kort vragen aub: Ik heb mijn Vespa primavera snorfiets model nu bijna 1 jaar nieuw aangekocht bij erkende dealer, maar nog maar 120 km mee gedaan, volgende maand heb ik hem dus 1 vol jaar, ben ik verplicht, om de standaard 2 jaar Vespa garantie te behouden, hem binnen te doen voor een 1e onderhoudsbeurt ? Is dat nuttig en nodig ? Is er een risico als ik wacht tot ik bij 1000 km ben ? 

Link naar reactie

120km is een nieuw scooter, ga je over de 1000km dan is een beurt noodzakelijk om je te kunnen beroepen op evt. garantie. De fabrieksgarantie voor een Vespa is 2 jaar tenzij er een terugroepactie is.

Gewoon lekker gaan rondtuffen dit jaar tot de 1000km en dan mag ze naar binnen voor controle.

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...