Murrie Posted October 9, 2021 Share Posted October 9, 2021 Beste Ik dien op onderhoud van 1000km te gaan, maar mijn Vespa gaat één van dees in winterslaap tot februari/maart. Is het raadzaam om nu (voor de winter) het onderhoud te laten doen of net beter wanneer ik hem terug uit zijn winterslaap haal? Of maakt dit niet uit? Alvast bedankt! Link to comment
pdvd Posted October 10, 2021 Share Posted October 10, 2021 Gewoon lekker wachten. Maar na 1000 km al onderhoud? Link to comment
Pilaf Posted October 10, 2021 Share Posted October 10, 2021 3 uur geleden, pdvd zei: Maar na 1000 km al onderhoud? Verplicht rondje olie/filter vervangen en transmissie olie verversen (inrij olie vervangen). Puur ter controle en garantie van Vespa. 4 Link to comment
ice man Posted May 28, 2022 Share Posted May 28, 2022 (edited) Op 10/10/2021 om 22:02, Pilaf zei: Verplicht rondje olie/filter vervangen en transmissie olie verversen (inrij olie vervangen). Puur ter controle en garantie van Vespa. Pilaf mijn hpe 300 heeft ook 1000 km nu maar moet dikke maand wachten voor onderhoud tegen dan heb ik zeker 2000km of meer ook!kan dit kwaad 2000km met inrij olie rijden ? Heb zo een vermoeden dat dit zeker niet goed is. Edited May 28, 2022 by ice man Link to comment
Pilaf Posted May 28, 2022 Share Posted May 28, 2022 Wat je kan doen is na een stuk rijden een beetje olie van de transmissie peilstok op een tissue afvegen of een drup olie tussen de vingers bewegen. Kijk even naar de kleur van de olie, grijs is niet goed want dan zit er teveel gruis en metaal in, een wissel is dan echt wel noodzakelijk en zou ik de dealer even bellen met de bevinding. Is de olie nog mooi van kleur dan kan je er gewoon mee doorrijden tot je GTS aan de beurt is. 1 Link to comment
ePit Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 of de olie gewoonweg zelf vervangen Link to comment
Pilaf Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 15 minuten geleden, ePit zei: of de olie gewoonweg zelf vervangen Niet doen bij de 1000km-er beurt tenzij je een garantie dispuut wilt hebben met Vespa. De 2 jaar fabrieksgarantie bestaat uit veel kleine lettertjes waaronder deze 1000km beurt en deze moet gedaan worden door een officiële Vespa dealer. Deze officiële dealers zijn de enige partij welke een garantie claim bij Vespa kunnen neerleggen. 2 Link to comment
Recommended Posts