Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Graag jullie mening i.v.m. afstelling


Cloedtje

Aanbevolen berichten

Goede avond! 
 

Ik heb een vraagje i.v.m. mijn afstelling, ik heb al veel veranderd aan mijn vespa 125cc maar ik haal een top snelheid van max 82 km/u, ik miss het koppel in hoge toeren. Mijn vespa opstelling:

150cc conversie kit

20/20 carbu
BE3 55/160
Hoofdsproeier 106
Venturi kit
Racing uitlaat gianelli vintage
 
De uitlaat ga ik nog vervangen door een BGM big box touring, ik denk dat de uitlaat die ik nu heb mijn prestaties omlaag haalt.
 
ps: iemand ervaring met de worm van de speedo te vervangen? Ik heb deze al 3 maal vervangen maar gaat maximaal 2 km mee, dan is deze weer helemaal afgeschraapt.
 
groetjes
Link naar reactie

Bestel direct een setje, kan je uitproberen welke het beste is. Een standaard 150cc cilinder heeft een 116 sproeier.  Met een expantie -uitlaat en een weet niet welk kitje erop steekt kom je algauw op 118-120 als hoofdsproeier. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Euh…😀

D0F1E9C8-22C0-46B4-927D-0159C3B305A8.jpeg
 

Die Gianelli vreet vermogen en RPM. Met een BGM bigbox win je 1,5pk; hoofdsproeier 2 maatjes groter dan standaard. 👍🏻

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie
1 uur terug, koeno83 zei:

Indien je een 20/20 carb hebt is normaal een 106/ 108 sproeier goed, ik weet alleen niet wat een Venturi kit doet. Ik dacht dat je er dan nog 10 bij op mag tellen, en zou je rond de 116-118 moeten zitten. 

Bedankt! Ik heb nu een sproeierset gekocht van 110-130. Tzal wat testen worden 😀

  • Like 1
Link naar reactie

Vandaag testrit gedaan, eerst sproeier van 120, ging niet vooruit, merkte je echt dat deze te groot was, toen meteen verkleind naar 112. Vespa ging veel beter in toeren, max. 88,9 km/u. Denk als ik 110 heb dat hij nog beter gaat, je merkt tijdens t optrekken dat hij net iets teveel krijgt. 

Link naar reactie

de massa en de elektrode zijn nogal bleekjes voor mijn gevoel.

Hoelang steekt deze bougie in de vespa?

En hoe ga je te werk om de bougie na te kijken?

De juiste wijze is met een warme motor een aantal kilometers te rijden bij voorkeur op meer dan 3/4 gas dan het contact af te zetten en pas daarna de vespa tot stilstand te brengen, dus niet het gas dicht en afremmen en nog stationair laten draaien maar bij snelheid de ontsteking uit.

Daarna de bougie er uit en dan conclusies trekken. O ja en zorg voor het juiste type bougie, te warm of te koud geeft een vertekend beeld.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...