Jump to content
Vespaforum.be

Graag jullie mening i.v.m. afstelling


Recommended Posts

Goede avond! 
 

Ik heb een vraagje i.v.m. mijn afstelling, ik heb al veel veranderd aan mijn vespa 125cc maar ik haal een top snelheid van max 82 km/u, ik miss het koppel in hoge toeren. Mijn vespa opstelling:

150cc conversie kit

20/20 carbu
BE3 55/160
Hoofdsproeier 106
Venturi kit
Racing uitlaat gianelli vintage
 
De uitlaat ga ik nog vervangen door een BGM big box touring, ik denk dat de uitlaat die ik nu heb mijn prestaties omlaag haalt.
 
ps: iemand ervaring met de worm van de speedo te vervangen? Ik heb deze al 3 maal vervangen maar gaat maximaal 2 km mee, dan is deze weer helemaal afgeschraapt.
 
groetjes
Link to comment

Bestel direct een setje, kan je uitproberen welke het beste is. Een standaard 150cc cilinder heeft een 116 sproeier.  Met een expantie -uitlaat en een weet niet welk kitje erop steekt kom je algauw op 118-120 als hoofdsproeier. 

Groetjes, nero. 

Link to comment

Euh…😀

D0F1E9C8-22C0-46B4-927D-0159C3B305A8.jpeg
 

Die Gianelli vreet vermogen en RPM. Met een BGM bigbox win je 1,5pk; hoofdsproeier 2 maatjes groter dan standaard. 👍🏻

Edited by Frederik9111
Link to comment

Indien je een 20/20 carb hebt is normaal een 106/ 108 sproeier goed, ik weet alleen niet wat een Venturi kit doet. Ik dacht dat je er dan nog 10 bij op mag tellen, en zou je rond de 116-118 moeten zitten. 

Link to comment
1 uur terug, koeno83 zei:

Indien je een 20/20 carb hebt is normaal een 106/ 108 sproeier goed, ik weet alleen niet wat een Venturi kit doet. Ik dacht dat je er dan nog 10 bij op mag tellen, en zou je rond de 116-118 moeten zitten. 

Bedankt! Ik heb nu een sproeierset gekocht van 110-130. Tzal wat testen worden 😀

  • Like 1
Link to comment

Vandaag testrit gedaan, eerst sproeier van 120, ging niet vooruit, merkte je echt dat deze te groot was, toen meteen verkleind naar 112. Vespa ging veel beter in toeren, max. 88,9 km/u. Denk als ik 110 heb dat hij nog beter gaat, je merkt tijdens t optrekken dat hij net iets teveel krijgt. 

Link to comment

de massa en de elektrode zijn nogal bleekjes voor mijn gevoel.

Hoelang steekt deze bougie in de vespa?

En hoe ga je te werk om de bougie na te kijken?

De juiste wijze is met een warme motor een aantal kilometers te rijden bij voorkeur op meer dan 3/4 gas dan het contact af te zetten en pas daarna de vespa tot stilstand te brengen, dus niet het gas dicht en afremmen en nog stationair laten draaien maar bij snelheid de ontsteking uit.

Daarna de bougie er uit en dan conclusies trekken. O ja en zorg voor het juiste type bougie, te warm of te koud geeft een vertekend beeld.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...