Ga naar inhoud
Vespaforum.be

paar tips zijn welkom...


Vsprint

Aanbevolen berichten

dus na lang zoeken naar een koppakking voor een motovespa 150 (1964) (of sprint) heb ik het dus opgegeven en een p200e blok gekocht om onder m'n vespa te hangen. Nu daar ik gewend ben om aan zwaardere motoren te werken is dit vrij nieuw, dus zijn een paar tips welkom. ik stel bvb vast dat ik een langere veer zal dienen te steken daar the mount op het motorblok verder naar achter ligt, graag lees ik evt ervaringen daaromtrent. verder zag ik dat ik wss een klein stuk uit het frame zal moeten slijpen daar de carburator nét niet uitkomt onder de bil, herkenbaar probleem. Vervolgens zit er schijnbaar een hydraulische trommel-achterrem op, had eens gekeken of ik de klok niet gewoon kon wisselen met de std trommel maar dit is ook anders gemonteerd, dus wss een hydraulische leiding leggen? dit zijn zo de drie opvallendste struikelblokken die ik tegenkwam , indien er hier kenners zijn die deze swap ook al menig gedaan hebben en andere zaken kennen die ook aangepast/vervangen dienen te worden. ik lees het graag. 
ik ben ook eventueel bereid om hem te verkopen 'zo' maar dat is niet meteen het effectieve doel daar ik op dit moment zeer moeilijk een prijs erop kan plakken + dat dit niet de stijl is waarop ik iets verkoop (onafgewerkt). Het is enkel zo dat ik nog 3 andere projecten heb staan die me op dit moment meer tijd kosten vandaar dat ik het zou overwegen, dus geen crisis of geldnood. Het betreft een motovespa 150s - 1964 met het originele blok + (een bijna ) afgemonteerd p200e blok eronder. 
maar nogmaals de tips om hem kant en klaar af te maken zijn meer welkom. 

155623910-vespa-sprint-150.jpg

Link naar reactie
1 uur terug, Vsprint zei:

...ik stel bvb vast dat ik een langere veer zal dienen te steken daar the mount op het motorblok verder naar achter ligt, graag lees ik evt ervaringen daaromtrent. verder zag ik dat ik wss een klein stuk uit het frame zal moeten slijpen daar de carburator nét niet uitkomt onder de bil, herkenbaar probleem. Vervolgens zit er schijnbaar een hydraulische trommel-achterrem op,...

Als ik het goed begrijp heb je dus geen Px200, maar een Cosa 200-blok. Die past niet in dat frame (tenzij met zeer ingrijpende aanpassingen aan frame én motorblok). Zo'n blok heeft behalve de waarde van een 2dehands versnellingsbak en krukas verder ook geen waarde, vrees ik. 

Een koppakking voor Motovespa 150cc kost daarentegen €2 (linkje) :)

  • Like 2
Link naar reactie
11 uur geleden, nero zei:

Bedoel je met de koppakking een ring tussen de cilinder en cilinderkop?  Dan heb ik goed nieuws, de GS150 pakkingkits hebben deze meestal.  Ik heb er trouwens een paar op overschot, als je in de buurt van Edingen woont... 

Groetjes, nero. 

wel ik heb die vraag hier ongeveer een jaar geleden tersprake gebracht (heel het gedoe met een spaans blok), heb je toen ook op gereageerd maar toen niet gemeld, ondertussen heb ik dus een ander blok aangeschaft  omdat deze dus onvindbaar waren en ga ik niet het ander blok (voorlopig niet monteren) 

Link naar reactie
11 uur geleden, Frederik9111 zei:

Als ik het goed begrijp heb je dus geen Px200, maar een Cosa 200-blok. Die past niet in dat frame (tenzij met zeer ingrijpende aanpassingen aan frame én motorblok). Zo'n blok heeft behalve de waarde van een 2dehands versnellingsbak en krukas verder ook geen waarde, vrees ik. 

Een koppakking voor Motovespa 150cc kost daarentegen €2 (linkje) :)

Wel Frederik dat blok past dus wel in het frame want ik heb het er gisteren in gehangen, de 'zeer' ingrijpende aanpassingen waar jij het dan over hebt heb ik hier gisteren aangevoerd en met de vraag naar tips dus maw bedankt dat je reageerde maar aan jou uitleg heb ik niet veel. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...