Ga naar inhoud
Vespaforum.be

2 technische vragen (brandstofmeter en kabeltjes)


Triple R

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Ik heb op dit moment twee technische vragen, ondanks enig surf/zoekwerk kan ik geen antwoorden vinden. Wie weet raad?

 

  1. In het handschoenvak (bij rechter pinker) zitten twee kabeltjes met stekkers, is dit iets wat er standaard hoort, óf heeft iemand deze zelf aangebracht en waarvoor dienen ze dan? (foto beneden).

  2. De brandstofmeter (in de Tacho) lijkt niet te werken. De tank is ruim gevuld (was eerder minder dan ¼ gevuld, toen werkte de meter al niet), als ik de vlotter in de tank helemaal naar beneden druk met een stangetje gaat het (amber) tanklampje wél branden. Is er een veel voorkomende storing en waar dan evt. te zoeken?

 

Alvast bedankt voor reacties!

 

Groeten Roger

 

51512665893_b7be64f77f_4k.jpg20210924_233358 by Roger Heële, on Flickr

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, filipoostakker zei:

draadjes is om een zoemer op aan te sluiten, dan krijg je signaal als je pinkers werken

voor de meter, wellicht de vlotter die lek is en dus niet helemaal stijgt 

Dank voor het antwoord betr. de draadjes! (is dat standaard?).

Ook als ik de vlotter helemaal naar boven haal (met een metalen draard) is het resultaat hetzelfde: Geen enkele reactie van de naald/benzinemeter.

Link naar reactie

Als het oranje benzinepeil oplicht maar de naald niet mee beweegt is er niks mis met de tankvlotter en zit de fout in de speedo.

  • Like 1
Link naar reactie
1 minuut geleden, Frederik9111 zei:

Als het oranje benzinepeil oplicht maar de naald niet mee beweegt is er niks mis met de tankvlotter en zit de fout in de speedo.

Ergens een (evt.) kabelbreuk kan ik uitsluiten? M.a.w. zowel het signaal voor de naald als tank inhoud lopen via dezelfde bedrading?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...