Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Carter 73M prefix


Andy72

Aanbevolen berichten

Ik heb een carter opgekocht met prefix 73M (Vespa Iris PX200), dit zou een "identiek" moeten zijn aan een normaal PX200 VSE1M carter... heeft er iemand ervaring met zulk carter en waar deze misschien niet zo identiek zijn? Past een normale onsteking? Hier zat een femsa stator bij... Bedoeling is dat dit carter als donor gaat dienen voor een VSE1M carter...

IMG_20210915_104100.jpg

IMG_20210915_104119.jpg

IMG_20210915_104211.jpg

Link naar reactie

Yop, op Motovespa Motovespa DN 200 carters kan je zowel een Femsatronic- als een Ducati-ontsteking gebruiken (zie de 3 dubbele gaten voor de statorvijsjes).

In tegenstelling tot 10 jaar geleden zijn Femsatroniconderdelen nu wel vrij makkelijk te vinden in Spaanse webshops; weliswaar nog steeds flink duurder dan Ducati parts en iets complexer bij integratie in non-Femsa-kabelbomen.  

Het grotendeels enige verschil met Italiaanse pré-Lusso PX carters is de meegegoten oliekam bij vroege carter-exemplaren. Bij latere zit ook gewoon het latere kunststoffen exemplaar.

  • Bedankt 2
Link naar reactie

Yup, bij mij zit er al een plastieken kam in. Heb enkel ondervonden dat de originele krukasdichting (kant koppeling) niet paste maar die van BGM wel... 🤔, kan natuurlijk ook aant manneke liggen natuurlijk...😁. Ikzelf heb de Ducati ontsteking. Voor de rest hetzelfde gelijk de gewone px. Leuk dat ik hier niet de enige iris-rijder ben.😁

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...