Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS 2020 vs GTS 2021 (12pk vs 14pk?)


Murrie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik ben aan het twijfelen tussen een GTS uit 2020 (slechts 600km) of een GTS uit 2021 (300km), prijsverschil om en beide 500 EUR. 
Nu was mijn vraag; heeft deze uit 2021 een nieuwe motor met 2PK meer (14 tov 12pk) dan diegene uit 2020? Is dit zeer merkbaar in rijervaring?
Merk je dit vooral in het optrekken of in de maximale snelheid?

Zouden jullie tevens ook steeds opteren voor een EURO 5 norm tov EURO 4 momenteel?

Alvast hartelijk dank!

Link naar reactie

Hallo Murrie, van alle 125 GTS-en in ons groepje is die van mijn vrouw de oudste en de snelste... dit is een GTV carburator versie van 2009... hoe dat komt? geen idee. Afhankelijk van de overbrenging, rollen vario etc kan je wat spelen en kiezen tussen topsnelheid of acceleratie. Als je een hogere topsnelheid wil hebben en deze ook rijden bv autostrade zou ik dadelijk voor een 300cc of 250cc model gaan. Tegen 90 km/h rijden die veel comfortabeler een 125cc ben je dan al goed aan het belasten...

  • Like 1
Link naar reactie
Op 20/9/2021 om 17:33, Murrie zei:

Bedankt voor de reacties.
Ja? Is het verschil van euro 4 naar euro 5 norm echt zo hard merkbaar?
Ik heb zonet een GTS 125 Super uit 2020 gekocht, maar ben niet zo tevreden met de trekkracht onderin...

Een Vespa maakt geen hoge toeren en is een kilometer vreter. Ik heb het zelfde gevoel als jouw en wens ook iets meer trek kracht onderin. 

Link naar reactie
On 9/20/2021 at 5:33 PM, Murrie said:

Bedankt voor de reacties.
Ja? Is het verschil van euro 4 naar euro 5 norm echt zo hard merkbaar?
Ik heb zonet een GTS 125 Super uit 2020 gekocht, maar ben niet zo tevreden met de trekkracht onderin...

Heb je geen vergelijkende testrit gedaan tussen beide? 15% vermogenverschil zal wel voelbaar zijn, ook al is het bij iets hogere toeren. Ook bijna 10% verschil in koppel moet je voelen. Vroeger ook met de carburatorversie gtL gereden, die had bijna 15pk en ging wat hoger in toeren maar was lekker snedig. Hoedanook, 't blijft een 125cc he...

 

 

aangepast door Wutsie75
Link naar reactie

Na wat opzoek werk kan je blijkbaar ook gewoon je ECU laten aanpassen waar door je 2 pk meer kan krijgen op je Euro4. Dit gebeurd door remapping van je ECU. 

Op YouTube vindt je verschillende video's waar ze je het resultaat laten zien. Dus dit lijkt me nog het beste om te doen in plaats van hardware te gaan veranderen voor dat iets je meer power. 

Op dit forum heeft er al iemand. jaren geleden er over gehad. Dus nu is de vraag waar vindt je die chip tuners in ons België land 😉 

 

 

aangepast door Cliffson
  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...