ImFarza Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 Heb een tweedehands blokje overgenomen dat gelukkig geen olie lekte bij het schakelmechanisme. Blokje had erg lang stil gestaan want na het monteren bleek het dat de koppeling bleef plakken en het totaal niet deed, dus heb ik de koppeling vervangen en hij liep zo'n 5 km heel erg goed, ook stationair erg netjes. Na dat ik een bergje af reed hoorde ik opeens een erg hard getik en ik dacht dat het van het vliegwiel af kwam. De bout van het vliegwiel zat best los en het spietje zag er ook niet meer zo lekker uit. De spiebaan Het spietje Video van het getik WhatsApp Video 2021-09-06 at 16.55.35.mp4 Het tweede probleem is dat de scooter best wat rookt na een stukje rijden en best warm is, hier een video van de rook ,maar hier was het al wat minder. IMG_4952.mp4 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 Maak es een betere foto van de spiebaan. Zoals ik het nu zie is je krukas er aan. Link naar reactie
ImFarza Geplaatst: 6 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2021 17 minuten geleden, Frederik9111 zei: Maak es een betere foto van de spiebaan. Zoals ik het nu zie is je krukas er aan. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 Yep. Dead as a 🦤. Dat wordt een motorrevisietje. 1 Link naar reactie
ImFarza Geplaatst: 6 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2021 2 minuten geleden, Frederik9111 zei: Yep. Dead as a 🦤. Dat wordt een motorrevisietje. Hahahaha ik heb deze motor gekocht juist omdat ik geen ZIN, TIJD en GELD heb voor een motorrevisie. Ik wil gewoon rijden. Hoe kan ik dit fixen behalve een motorrevisie, want ik zie dat hier te snel wordt geroepen om een motorrevisie te doen, voor andere is dat makkelijk en voor anderen een hele grote kostenpost en tijdsklus. 1 Link naar reactie
ImFarza Geplaatst: 6 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2021 3 minuten geleden, ImFarza zei: Hahahaha ik heb deze motor gekocht juist omdat ik geen ZIN, TIJD en GELD heb voor een motorrevisie. Ik wil gewoon rijden. Hoe kan ik dit fixen behalve een motorrevisie, want ik zie dat hier te snel wordt geroepen om een motorrevisie te doen, voor andere is dat makkelijk en voor anderen een hele grote kostenpost en tijdsklus. Wat ik dus bedoel te zeggen is dat mijn andere blok ook voor geen meter liep en een kapotte keerring had aan koppelingszijde want de afgetapte olie rook naar benzine. Link naar reactie
ImFarza Geplaatst: 6 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2021 Hier had ik nog een foto met die spie erin. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 Tja, je krukas is dus naar de kl... 1 Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 1 uur terug, ImFarza zei: Hahahaha ik heb deze motor gekocht juist omdat ik geen ZIN, TIJD en GELD heb voor een motorrevisie. Ik wil gewoon rijden. Hoe kan ik dit fixen behalve een motorrevisie, want ik zie dat hier te snel wordt geroepen om een motorrevisie te doen, voor andere is dat makkelijk en voor anderen een hele grote kostenpost en tijdsklus. Zoals Frederik al zegt, het heeft de voorkeur een nieuwe krukas. Helaas loop je dan automatisch tegen een revisie aan wat voor jou dus geen optie is. Je kan de spiebaan eventueel repareren: https://modernvespa.com/forum/topic153317 Daarna wel het vliegwiel met slijppasta op de krukas laten “matchen”. Dit is normaal het betere handwerk maar om jouw ZIN en TIJD niet te verspillen is er een snelle methode http://www.zunflappie.nl/artikel/103/vliegwiel-op-krukas-inslijpen.….helaas kost het altijd GELD. Dat roken, is dat niet gewoon olie op je uitlaat? Even kijken waar dat vandaan komt want het lijkt me een verse plek olie. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 2 hours ago, ImFarza said: Wat ik dus bedoel te zeggen is dat mijn andere blok ook voor geen meter liep en een kapotte keerring had aan koppelingszijde want de afgetapte olie rook naar benzine. Motor reviseren, of voor veel geld laten reviseren, of meteen deze hobby opgeven omdat je geen zin hebt! 😂 1 Link naar reactie
ImFarza Geplaatst: 6 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2021 2 uur geleden, Pilaf zei: Zoals Frederik al zegt, het heeft de voorkeur een nieuwe krukas. Helaas loop je dan automatisch tegen een revisie aan wat voor jou dus geen optie is. Je kan de spiebaan eventueel repareren: https://modernvespa.com/forum/topic153317 Daarna wel het vliegwiel met slijppasta op de krukas laten “matchen”. Dit is normaal het betere handwerk maar om jouw ZIN en TIJD niet te verspillen is er een snelle methode http://www.zunflappie.nl/artikel/103/vliegwiel-op-krukas-inslijpen.….helaas kost het altijd GELD. Dat roken, is dat niet gewoon olie op je uitlaat? Even kijken waar dat vandaan komt want het lijkt me een verse plek olie. Super bedankt, hier heb ik wat aan! Revisies zijn nou eenmaal duur. Als er mensen zijn die ze reviseren in de buurt van Nederlands Limburg voor ongeveer 250-300 1 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 7 september 2021 Delen Geplaatst: 7 september 2021 (aangepast) €250-300 voor revisieonderdelen incl. een krukas? Dat wordt krap. 😬 7 september 2021 aangepast door Frederik9111 1 Link naar reactie
Sjoerdo Geplaatst: 7 september 2021 Delen Geplaatst: 7 september 2021 Ik zou de JB weld oplossing dan maar eerst proberen... 17 euro https://www.bol.com/nl/nl/p/jb-weld-original-zeer-sterk-belastbaar-vloeibaar-staal-met-staalvezel-versterkt-epoxy-koud-lasmiddel/9200000121959989/?Referrer=ADVNLGOO002063-G-118020264160-S-1085084753935-9200000121959989&gclid=Cj0KCQjwm9yJBhDTARIsABKIcGbJ8LOaKsm2ljBWunbFHw7CqJt1l74v71qHm6CGn8oiR9RlTSVdXWAaAhi6EALw_wcB 1 Link naar reactie
ImFarza Geplaatst: 7 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2021 Ik heb een nieuw spietje geplaatst en brommer loopt weer prima. Heb hem tevens nu ook op 60nm gezet, want hiervoor zette ik hem altijd gewoon goed vast zonder echt naar de nm te kijken. Brommer rookt nu ook niet meer. Heb tevens de ontsteking ietsjes vervroegd. 6 uur geleden, Frederik9111 zei: €250-300 voor revisieonderdelen incl. een krukas? Dat wordt krap. 😬 Volgens mij is een pakking set 15-20 euro, keerringen 25 euro, lagers 20 euro en een kruk as 100 euro. Maar ik bedoelde ook 300 voor revisie en dan betaal ik de kruk as. Link naar reactie
ImFarza Geplaatst: 7 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2021 Een vraagje, foto is ter illustratie. Bij mijn achterrem onder zit wat roest aan de kant van waar maar 1 bout zit (dus niet bij die twee bouten waar je bij kan via het frame). Zijn daar reparatie stukken van te vinden of hoe kan ik dat stukje fixen? Link naar reactie
Ed75 Geplaatst: 10 september 2021 Delen Geplaatst: 10 september 2021 https://link.2dehands.be/m1716239734 Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 10 september 2021 Delen Geplaatst: 10 september 2021 Zou hem gewoon zelf reviseren, kosten vallen best mee wanneer je niet de duurste merken koopt. Compleet setje met lagers en keringen 60,- en een krukas 68,-. Komt altijd iets bij maar valt best mee. Manuals zijn er genoeg te vinden. 1 Link naar reactie
ImFarza Geplaatst: 11 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2021 Ik bedoelde niet het rempedaal zelf, maar echt in het frame waar die vast komt te zitten aan de onderkant van boven gezien de linkerschroef heb tevens een stress test gereden 150km en brommer reed prima, gelukkig geen revisie nodig gehad! gewoon nieuw spietje en vliegwiel op 62mm en rijd als n zonnetje Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen