woutervespa Geplaatst: 1 september 2021 Delen Geplaatst: 1 september 2021 Hey , Ik had graag mijn vice platinees ontsteking van de gs 150 verbeterd naar elect.ontsteking . Wat neem ik nu best variabel, vast, gewicht vliegwiel, merk ... Aan de motor is niets veranderd , en ik wil het graag zo houden . De carburator is ook nog de originele , reviseren of vervangen door een andere ? Alvast bedankt Wouter Link naar reactie
Sjoerdo Geplaatst: 1 september 2021 Delen Geplaatst: 1 september 2021 Ben geen expert maar ben momenteel bezig met het upgraden van mijn faro basso. Maskes heeft mij voor een upgrade set samengesteld met waaronder een flytec, dus deze zal wel ok zijn. Volgens mij hoef je aan je mechanische set up verder niks te wijzigen indien je de ontsteking veranderd. Je zal gewoon een meer constante betrouwbare vonk krijgen. Carb vervangen alleen als hij niet goed meer werkt of indien je de motor toch wat wil gaan kietelen dmv. andere uitlaat, meer cc. etc. Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 1 september 2021 Delen Geplaatst: 1 september 2021 Qua techniek zijn alle elektronische ontstekingen gelijk dus daar kan je vrij kiezen. Prijzen in Italië zijn voor de Pinasco flytech interessant. Zou qua gewicht in de buurt blijven van je huidige vliegwiel aangezien je verder niets veranderd. Let wel op dat je eventueel de vliegwieltrekker en blokkeersleutel er los bij besteld want deze zit bij sommige pakketten niet standaard geleverd. Koop ook een nieuwe spie en dan heeft de versterkte variant (gahard staal) de voorkeur. Een andere tip voor het monteren, zorg dat het nieuwe vliegwiel goed “matched” met de oude krukas. Gebruik klepslijppasta om beide componenten goed op elkaar te laten aansluiten. Dit is een klusje wat wat tijd in beslag neemt maar het voorkomt dat je spie gaat afbreken met alle gevolg schade van dien. Ook het goed op moment zetten van het vliegwiel is daar belangrijk. Verder hoef je niets te veranderen qua carburateur. Timing kan je ook mee spelen binnen de veilige bandbreedte van originele timing en 23 graden. Wat ik wel doe is een verse bougie plaatsen en de electrode afstand een klein beetje vergroten zodat de vonk wat krachtiger te maken. Standaard 0,5mm en met deze ontstekingen kan je een beetje spelen tot 0,7mm, gewoon te plaatste bekijken wat voor jou het beste werkt. Veel succes met de keus en montage, je gaat geen spijt van deze upgrade hebben. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 1 september 2021 Delen Geplaatst: 1 september 2021 (aangepast) Ik heb ze beide en idd de stator en CDI zijn gelijk. De Pinasco Flytech is alleen een stuk goedkoper. Voordeel van de Vespatronic is dat er een sleutel en vliegwiel trekker bijzit. Voordeel van de pinasco is dat er een remlicht schakelaar en een beugel voor je CDI bij zit. 1 september 2021 aangepast door koeno83 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 1 september 2021 Delen Geplaatst: 1 september 2021 VMC ook maar even vermelden dan. Identieke CDI en stator. Nog goedkoper, afwerkingsgraad is ietsje minder: komt in een simpele bruine doos zonder handleiding, M22x1,5 (type Vespatronic) trekker en krukasmoer zelf te voorzien. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 1 september 2021 Delen Geplaatst: 1 september 2021 5 minuten geleden, Frederik9111 zei: VMC ook maar even vermelden dan. Identieke CDI en stator. Nog goedkoper, afwerkingsgraad is ietsje minder: komt in een simpele bruine doos zonder handleiding, M22x1,5 (type Vespatronic) trekker en krukasmoer zelf te voorzien. Heb ze dus alle 3 😀, die heb ik op mijn V50 zitten. 1x een vliegwiel moeten vervangen omdat de magneten loszaten. Maar draait nu echt top. 1 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 1 september 2021 Delen Geplaatst: 1 september 2021 (aangepast) Welk gewicht vliegwiel kiezen jullie bij bv px blok? Is van veel factoren afhankelijk weet ik, maar bij mijn setup wil ik zo dicht mogelijk bij het standaard gewicht blijven. 1 september 2021 aangepast door Niels_1977 Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 2 september 2021 Delen Geplaatst: 2 september 2021 Voor een gewone setup zou ik rond de 1800 kiezen, 1600 wanneer je wat sneller op wil trekken, en 2000 voor nog rustiger touren. 1 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 2 september 2021 Delen Geplaatst: 2 september 2021 Alleszins best meer dan het gewicht van je koppeling. Zeker als je de koppeling sportief hanteert i.c.m. een krukas van de witte producten. 3 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 2 september 2021 Delen Geplaatst: 2 september 2021 En aansluitende vraag, ik heb een bgm superstrong koppeling gekocht, en ik las dat je daar andere versnellingsbak olie voor nodig hebt ivm de cr80 koppelings platen. Jullie een idee welke olie hier het best geschikt voor is? Ik zag wat data hierover op de site vd betreffende koppeling, maar niet een duidelijke link naar bepaald merk. (behalve bgm) https://www.scooter-center.com/en/clutch-bgm-pro-superstrong-2.0-cr80-ultralube-type-cosa2/fl-for-primary-gear-64/65-tooth-vespa-px200-rally200-22-tooth-bgm8322 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 2 september 2021 Delen Geplaatst: 2 september 2021 Staat er gewoon bij. Vespa SAE30 API GL 3 ofte geheel per toeval hun eigen BGM PRO STREET Gearbox oil. 1 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 2 september 2021 Delen Geplaatst: 2 september 2021 5 hours ago, Frederik9111 said: Staat er gewoon bij. Vespa SAE30 API GL 3 ofte geheel per toeval hun eigen BGM PRO STREET Gearbox oil. Haha, thnx maar bedoel van een ander merk bv Motul, is dat dan SAE80. Heb die codering (SAE30 API GL 3) gegoogled, maar kwam niet direct bij 1 type versnellingsbakolie uit. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 2 september 2021 Delen Geplaatst: 2 september 2021 Gho, op mijn 225 zit ook een Superstrong BGM koppeling. Gaat helemaal prima met reguliere SAE 30, hoor. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 2 september 2021 Delen Geplaatst: 2 september 2021 Ok, ook die versie met de honda cr 80 platen? Of met gewone koppeling platen? Link naar reactie
Witte Vanzichem Geplaatst: 2 september 2021 Delen Geplaatst: 2 september 2021 gewoon SAE 30 ,voor de honda platen. doe het al jaren. 1 Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 6 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2021 Zonet het vliegwiel gedemonteerd en gewogen , 1,9 kg . Een Pinasco flytech vliegwiel weegt 1,6 kg ,is deze OK ? Bij VMC vind ik niets voor een GS150 . Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 (aangepast) Die 1.6 is wel ok maar ik zou er een Alu fan opzetten dan is hij zwaarder en heb je betere koeling. Met ringen zelfs nog 2x 100gr zwaarder te maken: https://www.10pollici.com/default.asp?l=2&idA=1&idC=128&cmd=searchProd&orderBy=descA&pg=1 6 september 2021 aangepast door koeno83 Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 8 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2021 Zou het vliegwiel bgm 8032rt een oplossing kunnen zijn ? (Ik heb nog een statorplaat liggen van een px ) Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 8 september 2021 Delen Geplaatst: 8 september 2021 denk niet dat een PX stator op een GS past, zou voor een Pinasco gaan, volgens mij worden die doorgaans gebruikt voor de GS. Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 8 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2021 De statorplaat kan ik monteren op mijn reserveblokje van mijn acma , dus die gs zou ook moeten passen denk ik . Ik ga mijn ontsteking van de acma eens overbouwen en kijken hoe dat werkt . Dat bgm vliegwiel is ook zwaarder , mijn acma vliegwiel is net hetzelfde van gewicht . Ik wil voorlopig niet te veel kosten maken vooraleer ik weet hoe ze rijdt . Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 8 september 2021 Delen Geplaatst: 8 september 2021 Denk alleen die z’n px vliegwiel niet opnieuw krukas past. Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 8 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2021 Koen, Ontsteking past niet ,ik ga je moeten volgen en een flytech bestellen . De spoelpoorten liggen anders dan mijn acma . Bedankt ! 1 Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 31 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2021 De flytech is een aanrader ! De acma is ondertussen ook omgebouwd ! 2 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen