Ga naar inhoud
Vespaforum.be

DIV vraagt buitenlands inschrijvingsbewijs, sequel nummer zoveel...


Aanbevolen berichten

Ik dacht vandaag even snel mijn papieren van mijn onlangs ingevoerde Vespa van '64 in orde te brengen bij de DIV voordat we 1 januari zijn, twee maal fout: "snel" en "in orde brengen"...

Import vanuit Spanje zonder inschrijvingsbewijs, geen uitzondering veronderstel ik maar bij de DIV hoorde men het donderen in Keulen.

ik had nochtans alle benodigde documenten bij, dacht ik:

-document E705 van de douane

-Certificat of origin van Piaggio

-factuur van de verkopende handelaar in België

-een foto van het chassisnummer (ik had het kader en de motor zelfs meegenomen voor alle zekerheid maar dat boeide niet)

- het Spaans fiscaal attest dat wordt uitgereikt bij de indienststelling van de Vespa

Maar het mocht niet baten, de documenten hebben ze doorgestuurd naar de geschillencommissie of zoiets met de belofte dat het toch niets zou worden...

 

wordt vervolgd, J.

Link naar reactie

Ai Ai , je had een validatieprocedure moeten opstarten , ik heb dat met al mijn spaanse scooters gedaan , gewoon alle papieren scannen en doorsturen , 

het duurde ongeveer 3 weken , nadat je alles hebt doorgestuurd krijg je een bevestigingsmail en een beetje later een uitnodiging om te betalen , denk dat het iets van een 70 euro was , dan pas als je betaald hebt starten ze je dossier op en wat later krijg je een mooi belgisch validatie attest (gelijkvormigheids attest ) en dan kunnen ze je bij die onnozele DIV nooit weigeren , en als je nog vragen hebt , contacteer me even .

Homologatie.Voertuigen@mobilit.fgov.be     

Microsoft Word - immotof-NL-V20110525.doc (belgium.be)

  • Like 1
Link naar reactie

Hey Spaniard,

bedankt voor je constructieve bijdrage, ik ga nu even wachten op een antwoord van de DIV en dan zie ik wel welke stappen ik verder dien te ondernemen.

wordt vervolgd...

Grts, J.

Link naar reactie

Goed nieuws, maandagochtend stond de postbode voor de deur met een pakje in de handen:

nummerplaat.jpg.a04d3091cac8aecb113cd8515b924996.jpg

documenten afgegeven bij de DIV te Alken op dinsdagochtend en 's maandags geleverd, supercontent dat alles zonder bijkomende problemen in orde is gekomen maar ik vraag me toch af waarom al die heisa in Alken nodig was of heeft men er daar plezier in mensen op stang te jagen...? (één persoon was er zeer vriendelijk, de leidinggevende echter niet)

grts, J.

 

 

  • Like 3
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Op 1/9/2021 om 10:39, Spaniard zei:

Ai Ai , je had een validatieprocedure moeten opstarten , ik heb dat met al mijn spaanse scooters gedaan , gewoon alle papieren scannen en doorsturen , 

het duurde ongeveer 3 weken , nadat je alles hebt doorgestuurd krijg je een bevestigingsmail en een beetje later een uitnodiging om te betalen , denk dat het iets van een 70 euro was , dan pas als je betaald hebt starten ze je dossier op en wat later krijg je een mooi belgisch validatie attest (gelijkvormigheids attest ) en dan kunnen ze je bij die onnozele DIV nooit weigeren , en als je nog vragen hebt , contacteer me even .

Homologatie.Voertuigen@mobilit.fgov.be     

Microsoft Word - immotof-NL-V20110525.doc (belgium.be)

Hallo,

Ik heb een vergelijkbare situatie, een Vespa uit Italië met enkel een kopie van het ACI document (identificatie document). De Vespa is een P125x van 1980.

Dus ik weet niet of het mogelijk is de Vespa in te schrijven.. Maar misschien is de validatieprocedure hier ook een optie?

Alvast dank

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 17/1/2022 om 08:58, Vespa 80 zei:

Hallo,

Ik heb een vergelijkbare situatie, een Vespa uit Italië met enkel een kopie van het ACI document (identificatie document). De Vespa is een P125x van 1980.

Dus ik weet niet of het mogelijk is de Vespa in te schrijven.. Maar misschien is de validatieprocedure hier ook een optie?

Alvast dank

Ik heb een week geleden nog een validatieprocedure opgestart voor een spaanse Tx , het is allemaal wat veranderd , de scooter invoeren en alle gegevens invullen moet je tegenwoordig zelf allemaal doen , eerst invoeren op de site myminfin , en dan kan je een E705 downloaden , en dan via de site homologatievoertuigen.vlaanderen.be  , hier moet je de gegevens van de scooter invullen , hopelijk heb je iets op papier waar je vermogen opstaat ( kw ) , in mijn geval heb ik een inschrijvingsbewijs , en een soort van technische fiche of gelijkvormigheids attest , ze vragen foto's langs alle kanten en een foto van de ingeslagen nr , toen alles ingediend , de volgende dag kreeg ik mail met bijkomende vragen , ze vroegen naar een vermogensattest , terwijl op die technische fiche duidelijk het kw staat vermeld he , maar het kw stond niet op het inschrijvingsbewijs , ik heb ze vriendelijk geantwoord dat dit toen nooit op het inschrijvingsbewijs vermeld werd , en dat een vermogensattest moeilijk gaat worden omdat die firma niet meer bestaat , en dat die technische fiche eigenlijk een vermogensattest op zich is  omdat het kw daar op vermeld staat , toen bleef het een dag stil en de volgende dag kon ik m'n validatieattest downloaden en afprinten ;) 

  • Like 1
Link naar reactie

Inderdaad, ik heb ook net mijn documenten van de DIV teruggekregen die ik had ingediend voor de inschrijving van een Vespa Ciao uit Nederland.

In Nederland heeft (of had) men blijkbaar geen gelijkvormigheidsattest, vandaar de vraag van de DIV om een validatieattest toe te voegen, de aanvraag hiervoor is nu lopende. 

In principe moet alles hiermee in orde komen, wordt vervolgd...

grts, J

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Het nummerplaatje voor de Ciao is uiteindelijk toegekomen ergens eind april, de hele papierwinkel is op zich niet zo moeilijk maar de sites van de overheid zijn soms zo verwarrend of gedateerd dat men algauw iets over het hoofd ziet waardoor er telkens ettelijke weken bijkomen eer je komt te weten dat het nog steeds niet in orde is.

Voor de Spaanse Vespa zonder inschrijvingsbewijs was het op één week geklaard, voor de Nederlandse Ciao mét inschrijvingsbewijs heeft het zes maand geduurd...

Maar intussen snort de zoon dik tevreden op zijn Ciao van her naar der en is alle ellende al lang vergeten :)

Grts, J

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...