Jump to content
Vespaforum.be

Wide frame primair vervangen: welke veren?


Sjoerdo

Recommended Posts

Op 13/10/2021 om 08:38, Frederik9111 zei:

Les 3: eerst de 2 carterboutjes op hun plaats steken. Na het monteren van de kerstboom krijg je die er niet meer in. Kortom: heulemaal opnieuw.

Haha erg herkenbaar dit 😂

Link to comment

het is raar dat SIP alleen maar de 49mm variant heeft, dit zou dus een kortere moeten zijn. Ik steek deze gewoon erin zonder ring etc.?

 

https://www.sip-scootershop.com/nl/category/klassik-vespa_2/reserveonderdelen_1751/vespa-98-125-150-gs-56_T7/motor-vespa-98-125-150-gs-56_1805/carter-beschermkap-cilinder_1311?explo=19

Edited by Sjoerdo
Link to comment
3 uur geleden, nero zei:

Als de bouten te lang zijn duwen die tegen de statorplate. 

Groetjes, nero.

Nee niet als je er dunne moeren opzet in plaats van die dichte moeren, kan echt net bij een GS150. 

Link to comment

NeeeeeEEEEEEHHHHH!!!!

 

CE0C02C8-50DE-4EA9-BB56-6F8667B4481E.jpeg

E754364B-2DE2-4ECF-B525-026C83F9BD95.jpeg

weet niet hoe dit gebeurt is, maar wilde gisteren verder gaan aan het project blijkt dat de carter gescheurd is. Is iets zwaars op terecht gekomen en heeft een deuk en scheur erin weten te krijgen. Echt geen idee hoe dit gebeurt is 😭

Link to comment

Dat lijkt me vrij eenvoudig oplapbaar door een goeie alulasser.

Een kennis van me heeft nog een New Old Stock wideframe carter liggen. Stuur me even een PBtje voor z'n telefoonnummer, just in case...

 

Link to comment
  • 2 weeks later...
On 10/30/2021 at 7:18 AM, woutervespa said:

Ik heb eventueel ook nog acma carters liggen ( 2 poorts ) 

Hi Wouter,

zijn deze nog steeds beschikbaar?

Link to comment

Nou, weer in elkaar… nu nog de kickstart, iemand nog tips en trucs voor de montage hiervan? En de krukas draait wel heel zwaar heeft nieuwe lager, komt dit door frictie van de keerring?

 

4580C1C4-859F-401C-A6AE-690AD50C3EB2.jpeg

Edited by Sjoerdo
  • Like 2
Link to comment

Mogelijk heb je het binnenste gedeelde van de keerring bij het monteren van de krukas naar buiten geduwd. Aan de koppelingskant hoort het rubber mooi "fluch" te zitten met het het metaal en open gespreid rondom de krukas. 

Link to comment
1 hour ago, Frederik9111 said:

Mogelijk heb je het binnenste gedeelde van de keerring bij het monteren van de krukas naar buiten geduwd. Aan de koppelingskant hoort het rubber mooi "fluch" te zitten met het het metaal en open gespreid rondom de krukas. 

daar is inderdaad sprake van, dat is dus niet de bedoeling, dus krukas er weer uit en opnieuw proberen lijkt me... had hem nog wel extra goed ingevet 😕

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...