Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wide frame primair vervangen: welke veren?


Sjoerdo

Aanbevolen berichten

Als je goed kijkt op de foto van de ring waar het kicksegment in past, zie je dat die ovaal uitgesleten is, waarschijnlijk is je kicksegment ook uitgesleten( ovaal) daarom zijn er nieuwe bronzen ringen te verkrijgen met overmaat. De bedoeling is dat je het kicksegment laat afdraaien zodat het terug perfect rond is en dan de overmaatring laat afdraaien zodat hij er in past. Op bijgaande foto zie je de nieuwe ring, de oude ring en het kicksegment. 

IMG_5360.jpeg

IMG_5361.jpeg

Link naar reactie

Ik denk trouwens ook dat de afdekring tussen kick en carter niet de juiste diameter heeft. Hier zie je dat de ring breder is, is wel GS150. 

23.jpg

Link naar reactie

bedankt voor alle reacties. De bronzen ring en het afdraaien van het segment is een mooi klusje de volgende keer dat het blok open moet. Voor nu maar even kijken of ik een ring met kleinere diameter kan vinden zoals op de foto van Wilby.

She's fighting us every step of the way 😁

Link naar reactie

Weer stapje verder, koppeling erop en de cilinder gemonteerd. Twijfel alleen of ik de koppeling met of zonder bijgeleverde ring moet monteren. Met steek hij iets voorbij de ideale tandwiel aanhaking, zonder net ervoor. Maar even spelen met het ontkoppelen kijken welke set up hij het beste pakt…

 

A9937460-F4F3-4A67-AC41-976D7A10F9D6.jpeg

667B348A-9784-466F-8A9A-BC623EF8F128.jpeg

6A52D032-34B0-491C-982A-D715C7951C87.jpeg

D4EC70D5-3C0A-44A3-A289-B3C8449112D7.jpeg

Link naar reactie

En weer wat gedaan, carb in elkaar gezet, was een eitje met de meegeleverde handleiding (welke handleiding 😄). Daarna alvast wat spelen met de ontsteking. Iemand tips over hoe te monteren?

Karige handleiding verwijst naar nulpunt maar geeft niet aan wat dit nulpunt moet zijn, tdc?

Zit trouwens ook nog een extra plaat bij de ontsteking deze achter de ontsteking steken zodat hij verder naar buiten komt mogelijk?

CA1DFE0E-0370-4B59-AF7A-99AD7A0CA2B2.jpeg

CC53EB2D-11B7-49C6-BEE8-44B60BF366CE.jpeg

F3275EDB-EBEE-4E78-B888-70042C834AE5.jpeg

D6D501BF-C4D7-430A-8928-094A190402D7.jpeg

aangepast door Sjoerdo
Link naar reactie

Even wat vraagjes samengevoegd voor de goeroes op t forum:

1. bij de carb set zaten deze klemmetjes enig idee waar die voor zijn?

2. is deze extra plaat nodig bij instal van de flytec? En wat bedoelen ze met 0 in de handleiding?

3.  De dopjes op de carb, verwijderen of dienen die ergens toe?

 

AF7DA4FC-4FE7-423D-8332-A999D9B7C218.jpeg

30186723-34D0-4096-8261-94A9341DD763.jpeg

519EFB34-06D7-45C0-8CD9-FD1741BD425B.jpeg

aangepast door Sjoerdo
Link naar reactie

De klemmetjes dienen om de brandstofleiding(en) vast te zetten? 

Moet de brandstofleiding niet aangesloten worden op één van bedekte pijpjes?  En het andere is eventueel de "overloop"? 

Als die tussenplaat er bijgeleverd is zou ik die monteren, maar wel nakijken of het vliegwiel niet sleept. 

Het ontstekingstijdstip zou ik afstellen met behulp van een stroboscoop, zo ben je zeker dat het juist staat. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Bij mijn vl3 heb ik de ring moeten monteren. Bij de vl1 dan weer niet. Hangt volgens mij van het gietwerk af. Zit hij mooi vlak? Dan is de ring volgens mij niet nodig. Bij de vl3 heb ik de twee ringen ook aan elkaar gemonteerd dmv 3 kleine boutjes (m3-m4) dan zit de ontstekingsplaat ook beter gecentreerd en makkelijker af te stellen. Ook kijken of de groef achteraan het vliegwiel mooi vrij loopt. Heb ik ook al eens moeten afdraaien. Dat was dan weer bij een acma. Hopelijk ben je er iets mee. Veel succes 

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties. Ik heb die klemmetjes nooit eerder gezien en helaas zit er bij de carb totaal geen handleiding... lijken me een beetje klein om als klem op de benzineslang te dienen...

Er is een andere aansluiting voor de benzineslang, deze twee zijn echt loos, ik heb geen idee waar ze voor dienen !?

De plaat zal dus een beetje passen en meten worden, als ik hem monteer geeft dit wel meer ruimte om de bekabeling weg te werken.

@Michel_V bedoel je dat de binnen naaf van het vliegwiel tegen de carter aankwam en heb je daar wat vanaf gehaald?

 

Link naar reactie
54 minuten geleden, Sjoerdo zei:

Bedankt voor de reacties. Ik heb die klemmetjes nooit eerder gezien en helaas zit er bij de carb totaal geen handleiding... lijken me een beetje klein om als klem op de benzineslang te dienen...

Er is een andere aansluiting voor de benzineslang, deze twee zijn echt loos, ik heb geen idee waar ze voor dienen !?

De plaat zal dus een beetje passen en meten worden, als ik hem monteer geeft dit wel meer ruimte om de bekabeling weg te werken.

@Michel_V bedoel je dat de binnen naaf van het vliegwiel tegen de carter aankwam en heb je daar wat vanaf gehaald?

 

Achterzijde kunstof vliegwiel. Er is een insteekgroef. De Carter loopt daar een beetje in. Die groef heb ik wat op draaibank moeten verbreden. 

Link naar reactie

Die klemmen dienen wss voor die rubbertjes aan de carburateur te borgen. Die worden bij je Vespa niet gebruikt. Er zijn drie ingangen. De benzinetoevoer,mixer en voor de vacumpomp. Die laatste twee moeten dicht dmv rubbertjes. Bij de polini cp23 is dit toch het geval. 

DB4F9377-951F-4A1A-BB85-7EDEFB411764.png

Link naar reactie

om precies te zijn deze:

https://www.sip-scootershop.com/nl/product/carburateur-kit-pinasco-dell-orto-phvb-22mm_26295023?q=pinasco carburateur

vond dit stukje text op scooter center:

 

Since the carburettor is intended for use in modern vehicles, it has connections for a vacuum petrol tap and an oil feed for separate lubrication. These are closed with rubber plugs.

aangepast door Sjoerdo
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nou we zijn eindelijk bij het frame aangekomen. Gisteren de originele motor eruit gehaald. 

2AD8F6C1-7035-4D07-A904-B71CEF27D22B.jpeg

76F9029C-5ADE-4609-8AAF-3868C3A05CAC.jpeg

0846AAF0-9145-4101-8266-225002648B78.jpeg

Kwam wel wat geks tegen, de rechterzij bil scharnier aan de achterkant lijkt me een beetje in elkaar gerommeld. Vast gelast ofzo, heb het vermoeden dat dit niet zo hoort…

CC72E0F0-F948-486D-ADC1-EC29F82BF7B6.jpeg

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...