Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wide frame primair vervangen: welke veren?


Sjoerdo

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Ik ben begonnen met tunen van mijn wideframe motor en heb een bollag primair liggen. Verder komt er een 160cc op en 12 volt ontsteking.

Bij het primair heb ik nieuwe platen en veren nodig (die zaten er niet bij), welke raden jullie aan? standaard of racing?

 

primair.jpg

Link naar reactie

Thanks, ik heb de versterkte bgm besteld.

 

Vraagje over de kerstboom, bij het verwijderen van de tandwielen moet de selector stang eruit neem ik aan, is deze linksdraaiend? Ik neem aan los draaien (borgring en borgschijf eraf) en dan schuiven de tandwielen eraf?

Link naar reactie

Beste allen,

Ik heb de nieuwe primair met nieuwe veren en platen klaar liggen, maar bij het monteren van de primair op de as met tandwielen ging dit heel erg zwaar (ik moest hem er echt op tikken met een hamer. De oude primair daarentegen kon ik er gewoon afschuiven.

Is dit nieuwigheid of klopt dat niet. Als de primair te strak erop dan wordt het nut van de veren teniet gedaan lijkt mij...

primair2.jpg

Link naar reactie
1 hour ago, Sjoerdo said:

grmbl, wat zijn die klinknagels een ondingen :(

ik sla ze allemaal krom...

iemand nog tips om klinknagels goed vast te zetten? betreft de primair platen.

 

Fmp heeft er een duidelijk film over, liefst onder de primair/klinknagel een aambeeld oid of plateau van bankschroef.

Al paar keer zo gedaan, werkt erg goed;

 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gisteren de lagers en keerring in de aandrijf kolom vervangen, was een beetje rommelen maar is gelukt. 
 

volgende stap is de aandrijflijn terugplaatsen, dit gaat behoorlijk moeilijk… is dat gewoon een kwestie van doordouwen?

 

3F3BC868-3DB8-4FF2-B4D0-DFF4799DBAD9.jpeg

Link naar reactie

Da's normaal de buitenste lagervatting moet eerst door de ene, daarna door de andere lager. Normaal dat je weerstand voelt bij de binnenste lager. Vergeet zeker niet de "buis" tussen beide lagers.

  • Like 1
Link naar reactie

Les 3: eerst de 2 carterboutjes op hun plaats steken. Na het monteren van de kerstboom krijg je die er niet meer in. Kortom: heulemaal opnieuw. 😬

In de tussentijd zou’k gewoon een nieuw kruisje bestellen. 

E0E90FE9-87D1-41E0-BEAA-C72AFD71EBD9.jpeg

  • Like 3
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...