Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Handvaten Vervangen...


Hansratlook

Aanbevolen berichten

Op mijn P 150 X  zitten twee hele vieze en oude "witte" handvaten en ik heb al twee zwarte

binnen gekregen om die er op te zetten.

Nu ben ik gisteren al bezig geweest met eentje er af te halen, maar dat was een behoorlijk 

lastige klus, waarbij ik zelfs een zaagje gebruikte om stukjes er af en los te zagen..😲

Uiteindelijk is die ene eraf, maar nu vraag ik mij af of er een makkelijke manier is om die nieuwe

er op te zetten.

Ik denk aan iets van olie of vet, maar voordat ik dat er op of in het handvat ga doen, misschien hebben

jullie een beter idee??

Alvast bedankt voor het  " meedenken " 👍

---

 

 

Link naar reactie

Met een kleine schroevendraaier (wel vrij lang) proberen tussen handvat en stuur in te komen, daarna met wd40 (tpv schroevendraaier) spuiten.

Dan schroevendraaier eruit, en wat draaien aan het handvat. (wd40 verspreid zich dan)

Zou dan vrij makkelijk moeten gaan. Dit trucje alleen gebruiken voor oude handvatten, wd40 lost rubber op.

Voor je nieuwe handvatten zou je groene dreft kunnen gebruiken. Dat reageert niet met rubber of staal. 

  • Like 1
Link naar reactie

Oude handvaten die je niet meer gaat gebruiken snijd ik meestal door in de lengte met een stevig cuttermes (zo eentje dat niet afbreekt dat je ook voor tapijten en linoleum gebruikt). Dan wat open trekken, WD40 er tussen spuiten en laten intrekken. Meestal komen de handvaten er dan wel vanzelf af. Worst case scenario cuttermes terug bovenhalen en snijden maar. 😆😉

Link naar reactie

Haarlak heb ik niet in huis, dus toch maar iets van een beetje vet proberen.

Ik heb de eerste losgezaagd met een ijzerzaagje [ voorzichtig ] maar wat

kunnen die krengen vastzitten zeg 😲

Eerst de tweede er af halen en dan het metaal goed schoonmaken en dan maar

met de nieuwe gaan proberen 🙄

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...