Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Oplopend toerental bij stationair


Abarth112

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 Ik heb een PK50XL en sinds ik hem heb krijg ik hem niet mooi aan het lopen stationair. Het toerental loopt soms plot op bij stationair en ook valt het toerental niet mooi af bij gas los laten. Ik heb gezocht naar valse lucht en inmiddels het blok open gehad en alle pakkingen, keerringen en lagers vervangen. Dit gaf geen verbetering. Toen ook de zuiger en cilinder vervangen. Dit leek een verbetering maar niet veel later stak het oplopende toerental de kop weer op. Ik heb toen een Polini membraam klep gemonteerd tussen Carb en blok en dit lijkt het ook niet op te lossen. Tijdens de revisie viel me een groefje op het spoelvlak waar de krukaswang boven draait op (zie foto) maar via een fb post begreep ik dat dit niet dramatisch was. en de membraam klep zou dit uitsluiten als mogelijke oorzaak naar mijn idee.

Ik ben inmiddels een beetje radeloos om dit te kunnen fixen.  

Stel ik de boel gewoon verkeerd af of heb ik iets ander over het hoofd gezien. Tips?

Gijsbert

IMG_4068.JPG

Link naar reactie

Welk type oliekeerringen heb je gebruikt? De blauwe kunnen niet tegen 95 benzine, aangezien er 10% ethanol in zit. (en dan krijg je valse lucht langs de olie keerring)

Beste om de Malossi FKM/Viton oliekeerringen te gebruiken, en vanaf nu 98 benzine te tanken.

Link naar reactie
20 uur geleden, nero zei:

Heb je de inlaatopening in het carter ook aangepast aan de membraanklep? 

Mogelijk was je oorzaak een te kleine of half verstopte sproeier. 

Groetjes, nero. 

Nero, nee ik heb de inlaat opening niet aan gepast. Is dat nodig? 

Ik heb een nieuwe DellOrto SHB 16.16 gemonteerd ivm het polini spruitstuk. Niet naar de sproeiers gekeken. Beide checken? Ik moet wel zeggen dat ik dit probleem al had met mijn SHB16.10 toen ik het polini spruitstuk nog niet had.

Gijsbert

  • Like 1
Link naar reactie
9 uur geleden, Niels_1977 zei:

Welk type oliekeerringen heb je gebruikt? De blauwe kunnen niet tegen 95 benzine, aangezien er 10% ethanol in zit. (en dan krijg je valse lucht langs de olie keerring)

Beste om de Malossi FKM/Viton oliekeerringen te gebruiken, en vanaf nu 98 benzine te tanken.

Niels, ik heb wel blauwe keerringen maar ik meng zelf altijd en dan gebruik ik  95 E5, lijkt mij geen probleem toch.

Gijsbert

Link naar reactie
2 hours ago, Abarth112 said:

Niels, ik heb wel blauwe keerringen maar ik meng zelf altijd en dan gebruik ik  95 E5, lijkt mij geen probleem toch.

Gijsbert

95 e5 bestaat niet, is altijd e10, dus teveel ethanol: vreet het plastic vd blauwe keerringen op.

Of met blauwe keerringen altijd 98 tanken (zit nu nog geen ethanol in, ook al staat dat op de tank er wel bij), of rode fkm/viton keerringen erin zetten, en dan hoef je je minder druk te maken mbt ethanol wat keerringen opvreet. Alhoewel carburateurs ook niet van ethanol houden, want ethanol trekt vocht aan. 
Dus beste; rode fkm/viton keerringen, en 98 tanken.

(Maar zou me niet verbazen als we over paar jaar alleen nog maar aspen benzine kunnen tanken, tactiek van europa is uiteindelijk om dmv ethanol in benzine alle verbrandingsmotoren naar de kloten te helpen, zodat iedereen een “milieuvriendelijke” onbetaalbare electrische auto moet kopen.)

aangepast door Niels_1977
  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...