Jump to content
Vespaforum.be

PX150 & P150X


Recommended Posts

Goedendag allen,  zit er verschil tussen een px150 en een p150x.                                   Ik kan namelijk een p150x (1984)kopen, dien ik dan nog ergens specifiek op te letten ?        Bedankt alvast voor jullie reacties 

Link to comment

P150x is de alt versie, dus eerste serie motoren met oa een ander type aandrijfas en origineel waarschijnlijk met punten ontsteking. (en de vroegste serie zonder knipperlichten)

Link to comment

Ik heb als  "nieuweling" pas een  P 150 X  uit 1981 gekocht die wel knipperlichten heeft.

Ik kan je er dus niet veel over vertellen, maar ik vind het een prachtige scooter die

[ volgens de één wel en de ander niet 🙄 ] volgens mij wel tot de  "semi-oldtimers

behoort en toch nog redelijk betaalbaar is 😎

Hij is gemaakt van 1978 tot 1983.

---

Edited by Hansratlook
Link to comment

Ik denk dat de prijzen van de PX serie eind ‘70 tot midden ‘80 snel zullen stijgen, als er een te koop staat op marktplaats is hij binnen enkele dagen weg. Mensen zoek een alternatief voor de duurdere jaren ‘60 modellen, en de PX rijd beter heb ik me laten vertellen. Dus volgens mij komt dat wel goed met de eerste generatie PX.

Kan iemand trouwens iets vertellen over het verschil in rijden tussen de 125, 150 en 200 types ?

Link to comment

Tot 2 jaar geleden vond je op Le Bon Coin vooral in de regio Parijs PX-en in goede staat aan 1000 a 1200€ , je moet nu eens ene proberen te vinden onder de 2000€ ze hebben het daar ook al goed begrepen en hier is het nog erger aan het worden.

Link to comment
Op 1/8/2021 om 12:34, Motobi zei:

Kan iemand trouwens iets vertellen over het verschil in rijden tussen de 125, 150 en 200 types ?

Ze rijden alle 3 hetzelfde. 😉

Het verschil tussen de 125cc en 150cc is verwaarloosbaar. De 150cc is in Italië uitgebracht omdat je daar mee op de autostrade mag rijden wat met een 125cc dus niet mag.

De 200cc heeft het meeste vermogen en dat merk je voornl. als je bergop rijdt (bij ons dus een helling of brug want bergen zijn hier niet echt 😉) of als je met iemand achterop rijdt. Daar zal een 125 of 150 terugvallen door zijn vermogen terwijl de 200 vlotjes blijft gaan. 

Dan is er nog de uitzondering zoals de T5 want dat is naar mijn bescheiden mening een klasse apart (5 poorten ipv 4, 12pk, alluminium cilinder).

In de 200cc modellen zijn er ook verschillen want je hebt versies met 10 en 12 pk.

Dan zijn er nog verschillende modellen: P series, PE, PX, Arcobaleno (Lusso), millennium,...

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...