Motobi Geplaatst: 31 juli 2021 Delen Geplaatst: 31 juli 2021 Goedendag allen, zit er verschil tussen een px150 en een p150x. Ik kan namelijk een p150x (1984)kopen, dien ik dan nog ergens specifiek op te letten ? Bedankt alvast voor jullie reacties Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 31 juli 2021 Delen Geplaatst: 31 juli 2021 P150x is de alt versie, dus eerste serie motoren met oa een ander type aandrijfas en origineel waarschijnlijk met punten ontsteking. (en de vroegste serie zonder knipperlichten) Link naar reactie
Hansratlook Geplaatst: 1 augustus 2021 Delen Geplaatst: 1 augustus 2021 (aangepast) Ik heb als "nieuweling" pas een P 150 X uit 1981 gekocht die wel knipperlichten heeft. Ik kan je er dus niet veel over vertellen, maar ik vind het een prachtige scooter die [ volgens de één wel en de ander niet 🙄 ] volgens mij wel tot de "semi-oldtimers behoort en toch nog redelijk betaalbaar is 😎 Hij is gemaakt van 1978 tot 1983. --- 1 augustus 2021 aangepast door Hansratlook Link naar reactie
Motobi Geplaatst: 1 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2021 Ik denk dat de prijzen van de PX serie eind ‘70 tot midden ‘80 snel zullen stijgen, als er een te koop staat op marktplaats is hij binnen enkele dagen weg. Mensen zoek een alternatief voor de duurdere jaren ‘60 modellen, en de PX rijd beter heb ik me laten vertellen. Dus volgens mij komt dat wel goed met de eerste generatie PX. Kan iemand trouwens iets vertellen over het verschil in rijden tussen de 125, 150 en 200 types ? Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 1 augustus 2021 Delen Geplaatst: 1 augustus 2021 Tot 2 jaar geleden vond je op Le Bon Coin vooral in de regio Parijs PX-en in goede staat aan 1000 a 1200€ , je moet nu eens ene proberen te vinden onder de 2000€ ze hebben het daar ook al goed begrepen en hier is het nog erger aan het worden. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 4 augustus 2021 Delen Geplaatst: 4 augustus 2021 Op 1/8/2021 om 12:34, Motobi zei: Kan iemand trouwens iets vertellen over het verschil in rijden tussen de 125, 150 en 200 types ? Ze rijden alle 3 hetzelfde. 😉 Het verschil tussen de 125cc en 150cc is verwaarloosbaar. De 150cc is in Italië uitgebracht omdat je daar mee op de autostrade mag rijden wat met een 125cc dus niet mag. De 200cc heeft het meeste vermogen en dat merk je voornl. als je bergop rijdt (bij ons dus een helling of brug want bergen zijn hier niet echt 😉) of als je met iemand achterop rijdt. Daar zal een 125 of 150 terugvallen door zijn vermogen terwijl de 200 vlotjes blijft gaan. Dan is er nog de uitzondering zoals de T5 want dat is naar mijn bescheiden mening een klasse apart (5 poorten ipv 4, 12pk, alluminium cilinder). In de 200cc modellen zijn er ook verschillen want je hebt versies met 10 en 12 pk. Dan zijn er nog verschillende modellen: P series, PE, PX, Arcobaleno (Lusso), millennium,... 1 Link naar reactie
Motobi Geplaatst: 4 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2021 Oké, das duidelijk is er ook een overzicht met kleuren welke toen zijn gebruikt op deze types, kun je dit ook terug vinden op basis van het frame nr. ? Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 4 augustus 2021 Delen Geplaatst: 4 augustus 2021 https://www.vespafarben.de/ 1 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen