Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX150 & P150X


Motobi

Aanbevolen berichten

Goedendag allen,  zit er verschil tussen een px150 en een p150x.                                   Ik kan namelijk een p150x (1984)kopen, dien ik dan nog ergens specifiek op te letten ?        Bedankt alvast voor jullie reacties 

Link naar reactie

Ik heb als  "nieuweling" pas een  P 150 X  uit 1981 gekocht die wel knipperlichten heeft.

Ik kan je er dus niet veel over vertellen, maar ik vind het een prachtige scooter die

[ volgens de één wel en de ander niet 🙄 ] volgens mij wel tot de  "semi-oldtimers

behoort en toch nog redelijk betaalbaar is 😎

Hij is gemaakt van 1978 tot 1983.

---

aangepast door Hansratlook
Link naar reactie

Ik denk dat de prijzen van de PX serie eind ‘70 tot midden ‘80 snel zullen stijgen, als er een te koop staat op marktplaats is hij binnen enkele dagen weg. Mensen zoek een alternatief voor de duurdere jaren ‘60 modellen, en de PX rijd beter heb ik me laten vertellen. Dus volgens mij komt dat wel goed met de eerste generatie PX.

Kan iemand trouwens iets vertellen over het verschil in rijden tussen de 125, 150 en 200 types ?

Link naar reactie

Tot 2 jaar geleden vond je op Le Bon Coin vooral in de regio Parijs PX-en in goede staat aan 1000 a 1200€ , je moet nu eens ene proberen te vinden onder de 2000€ ze hebben het daar ook al goed begrepen en hier is het nog erger aan het worden.

Link naar reactie
Op 1/8/2021 om 12:34, Motobi zei:

Kan iemand trouwens iets vertellen over het verschil in rijden tussen de 125, 150 en 200 types ?

Ze rijden alle 3 hetzelfde. 😉

Het verschil tussen de 125cc en 150cc is verwaarloosbaar. De 150cc is in Italië uitgebracht omdat je daar mee op de autostrade mag rijden wat met een 125cc dus niet mag.

De 200cc heeft het meeste vermogen en dat merk je voornl. als je bergop rijdt (bij ons dus een helling of brug want bergen zijn hier niet echt 😉) of als je met iemand achterop rijdt. Daar zal een 125 of 150 terugvallen door zijn vermogen terwijl de 200 vlotjes blijft gaan. 

Dan is er nog de uitzondering zoals de T5 want dat is naar mijn bescheiden mening een klasse apart (5 poorten ipv 4, 12pk, alluminium cilinder).

In de 200cc modellen zijn er ook verschillen want je hebt versies met 10 en 12 pk.

Dan zijn er nog verschillende modellen: P series, PE, PX, Arcobaleno (Lusso), millennium,...

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...