Ga naar inhoud
Vespaforum.be

La bella italia of met de vespa door Toscane


lambrettasam

Aanbevolen berichten

Net terug uit la bella italia! Prachtig land, mooi weer en een vespa ter beschikking voor al mijn verplaatsingen!

Ik heb voor een “vespa tour” door Toscane van Thomas Cook gekozen als vakantie dit jaar.

Je verblijft 4 dagen in een 3*** hotel in de regio van Sienna en hebt er een vespa ter beschikking om de streek te verkennen. Het was echt leuk om door deze wijnstreek met de vespa te toeren. Tussen dorpjes en wijngarden en de prachtige uitkijkpunten boven de valleien...Overal zie en ruik je de wijngaarden, olijven en ander toscaans lekkers.

Je krijgt met de vespa een roadbook met veel tips om de streek te verkennen en uiteraard ben je volledig verzekerd indien er iets overkomt. Start de vespa niet? Geen probleem, de bezemwagen komt achter je en je krijgt een andere in de plaats.

Ik had een vespa Lx125. Ik rij in het dagelijkse leven met een lambretta en moest het de eerste km wat gewoon worden (geen voetrem of koppeling vermits dit een automatiek is)

Ik moet zeggen, ik kan de alledaagse gebruikers van vespa of lambretta best wel verstaan waneer zij voor het rijconfort van een moderne scooter kiezen ipv estethiek van oldies!

Wij hebben de roadbook uitgereden en zijn dan nog een dagje gebleven en om naar een leuke stad aan zee “La California”te gaan.

Ik en mijn vrouw hebben echt genoten van deze vakantie in het hartje Toscane en kan je dit type vakantie zeker aanbevelen. Zij had nog nooit met mijn lambretta gereden, maar in Toscane heeft ze de vespa uitgeprobeerd en nu komt zij met mij mee naar ritten.

De persoon die dit organiseert is afkomstig uit Brugge en is een prima gast.

Voor mensen die graag naar Italie gaan met auto of vliegtuig en daar met een scoot willen rijden is dit zeker een leuke formule.

Mvg,

Sam

Hier vindt je wat sfeerfotos en alle info:

cartina.jpg

De roadbook

vesp01.jpg

Volterra alto in de achtergrond

sea1.jpg

La California di italia

sea02.jpg

Marina di Bibbona

http://www.kalitumbatravel.com/nl/pikipiki.htm

loc. Sigola 47 - 12040 Baldissero d'Alba Italy

Tel. +39 011.197.055.75

Fax +39 0172.410.312

Jean Devos

+39 338.998.45.88

jean.devos@kalitumbatravel.com

Link naar reactie

@pascal: Moeilijk te zeggen, Toscane was maar een etape van een langere reis in Italie. Ik heb nog geen tijd gehad om het uit te rekenen.

Je moet ook zien wanneer je gaat: mei-juni is goedkooper dan juli-augustus (hoogseizoen)

@erix: Zeker en vast maar iedere vrouw ziet dat niet zitten. De mijne in ieder geval niet dus is dit een goede deal. We hebben ook heel wat lekkers uit Italie in de koffer gesjouwd dus was de auto welkom. ;-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb net dezelfde toer gedaan in Toscane: inderdaad een uitstekende formule. Ik was eerst van plan om mijn eigen vespa achter de auto te sjorren, maar dat leek me toch iets te veel werk. Blij dat ik er ginder één gehuurd heb. De Vespa's waren overigens gloednieuw en in prima staat.

Er was één toer bij van 120 km die aan de lange kant was om met twee op zo'n LX te kruipen (en je moet nog ergens over een grindpaadje ook!). Voor de rest: fantastisch. Alleen zijn helmen waren nogal mottig, dus je kan beter die van jezelf meenemen als je met de auto gaat :)

Wij hebben, in een 4-sterrenhotel, zo'n 1000 € betaald (hoogseizoen) voor vijf nachten logeren - vier dagen rondrijden, mét een extra verzekering. Volgens Jean zelf is de toer in Piemonte nog beter dan die van Toscane, dus die ga ik binnenkort ook eens doen in 't truffelseizoen ;)

Link naar reactie

Ik heb in Italie nagevraagd bij de politie toen ik 16 was mocht ik met een 125 rijden omdat ik een A3 (brommer) rijbewijs had. Dit kwam overeen met de "patentino" die 16 jarigen in Italie kunnen halen om met een 125cc te rijden (max 11KW)

Link naar reactie
Er was één toer bij van 120 km die aan de lange kant was om met twee op zo'n LX te kruipen (en je moet nog ergens over een grindpaadje ook!). Voor de rest: fantastisch.

Hier noemt men dit een pad maar in Italie? Nee hoor, en er mogen zelfs auto op! Opgepast, voorrang van rechts! Leuk als je moet remmen op zo'n "via".

Zie zelf maar:

via.jpg

via2.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...