Jump to content
Vespaforum.be

Mijn P 150 X uit 1981...

Recommended Posts

Hoe het glas er uit te halen is... zo rond afplakken gaat nooit mooi precies. Het chroom schuren, etch primer, primer en 2K lak werk ook gewoon goed. Heb ook de chromen ring rondom mijn koplamp zo gedaan en ben nu bezig met de strips op de treeplanken. 

50 minuten geleden, pdvd zei:

Hoe het glas er uit te halen is... zo rond afplakken gaat nooit mooi precies. Het chroom schuren, etch primer, primer en 2K lak werk ook gewoon goed. Heb ook de chromen ring rondom mijn koplamp zo gedaan en ben nu bezig met de strips op de treeplanken. 

Als ik er een goede ruimte voor had zou ik het zeker proberen, maar ik woon in een  "klein "

appartementje en heb geen tuin en balkon  [ helaas ] dus binnen schuren en spuiten

zie ik niet zo zitten...🙄

---

Snap ik goed, ik doe het bij mijn ouders in de garage. Deze foto was van het voorjaar toen ik de achterkant aanpakte... nu is de voorkant aan de beurt. Had natuurlijk beter alles tegelijk kunnen doen maar soms lopen dingen nou eenmaal zo...

Emj0KaE.jpg

17 minuten geleden, Hansratlook zei:

Jij hebt zo zeker mooi de ruimte 😎

Ik  "klaag " niet hoor, ik had die ruimte  vroeger ook allemaal, alleen moet ik dit soort

dingetjes nu anders oplossen 😉

---

tsja maar als bij mij thuis de tank leeggelopen is omdat de vlotternaald opgevreten is door de ethanol mag ik toch een goede kilometer lopen met de Vespa aan de hand naar de garage toe ;) 

De  "KlassiekerVespaFabriek"  waar mijn scooter ook vandaan komt, hebben 

voor mij spiegels gevonden die ik zocht 😎

Zwarte en ronde spiegels en daarbij behorende beugels voor montage.

Ik denk dat ik ze volgende week binnen krijg.

{ ze zijn overigens nieuw!! ]

spieg zwart.JPG

spiege1.JPG

46 minuten geleden, Frederik9111 zei:

P150x had een ronde chromen spiegel. De zwarte vierkante exemplaren verschenen pas bij de TX/GS squaretails.

0EA72C1B-D40F-41E0-BAC6-D2FB94C48F66.jpeg

A6B9F861-E07A-421B-AE9A-283E810A0C67.jpeg

Die informatie kreeg ik dus ook van  "KlassiekerVespaFabriek" !!

Maar die chromen vind ik zelf niet mooi bij mijn zwarte kap op het stuur en

mijn zwarte handvaten, dus de ronde zwarte besteld 😉

---