Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn P 150 X uit 1981...


Hansratlook

Aanbevolen berichten

Morgen komt mijn eerste Vespa binnen en kan het even niet laten om alvast

heel kort haar even te laten zienĀ šŸ˜‰

Als ze straks in de woonkamer staat zullen er meer foto's volgen natuurlijk...

Ze staat al op mijn naam en is ook al geschorst...

VESPA-P150-X-1981.jpg

Vespa.jpg

---

Ā 

  • Like 3
Link naar reactie

Nu staan ze er weer wel, dus twee keer nuĀ šŸ˜•

Ik probeerde Ć©Ć©n topic te veranderen, maar na een tijdje kan dat niet meer [ jammer]

Maar vanmiddag is hij gebracht door het bedrijf waar ik hem gekocht hadĀ Ā ,

DE KLASSIEKE VESPA FABRIEKĀ in Rijen [ Noord Brabant ]

Hij had een "zeiknatte" reis achter de rug op een aanhangwagen vanaf Brabant naar de

kop van Noord Holland...

Waarschijnlijk door het lange en heftige gebonk op die aanhanger, was de benzine behoorlijk in

de carb, gaan zitten, dus lekker starten deed hij jammer genoeg niet en hij stonk vreselijk

naar benzine.

Dus eerst maar eens even lekker laten uit dampen en morgen maar eens proberen hoe het gaat.

Even vlug foto gemaakt van hem in de woonkamerĀ šŸ˜Ž

Ā 

Ā 

Aankomst-28-7...JPG

Aankomst-28-7....JPG

Aankomst-28-7.....JPG

aangepast door Hansratlook
  • Like 1
Link naar reactie
2 uur geleden, Hansratlook zei:

Even vlug foto gemaakt van hem in de woonkamerĀ šŸ˜Ž

Hij zou zich wel lekker voelen tussen de tropische planten, veel plezier met het geknutsel.Ā BijĀ mijn Vespaā€™s isĀ trouwens de ā€œhemā€ al snel veranderd in ā€œhaarā€ gezien de willekeurige kuren en ā€œonderhoudsā€kosten.

  • Haha 4
Link naar reactie
7 uur geleden, Pilaf zei:

Hij zou zich wel lekker voelen tussen de tropische planten, veel plezier met het geknutsel.Ā BijĀ mijn Vespaā€™s isĀ trouwens de ā€œhemā€ al snel veranderd in ā€œhaarā€ gezien de willekeurige kuren en ā€œonderhoudsā€kosten.

Ā 

Ik verander nu ook steeds tussen "Hem" enĀ  "Haar" ...

Over de kuren en kosten weet ik het nog niet bij een Vespa [ vrouwen wel helaasĀ šŸ˜•Ā ]

maar eigenlijk heeft een scooter toch iets meer vrouwelijks over zich !!

---

  • Haha 2
Link naar reactie
18 uur geleden, Pilaf zei:

Ā BijĀ mijn Vespaā€™s isĀ trouwens de ā€œhemā€ al snel veranderd in ā€œhaarā€ gezien de willekeurige kuren en ā€œonderhoudsā€kosten.

Mooi gevormd, onvoorspelbaar...Ā nukkige kantjes...ze "lekken "soms...lopen af en toe heet...Ā moeilijk te doorgronden...Vespa's zijn onmiskenbaar "vrouwelijk"Ā ;)Ā :D

  • Haha 2
Link naar reactie
2 uur geleden, Vespaciao zei:

Mooi gevormd, onvoorspelbaar...Ā nukkige kantjes...ze "lekken "soms...lopen af en toe heet...Ā moeilijk te doorgronden...Vespa's zijn onmiskenbaar "vrouwelijk"Ā ;)Ā :D

Ā 

Maar ik ga haar toch echt niet ten huwelijk vragen, die fout heb ik

al twee keer eerder gedaan...hahaha

GIF WARM.jpg

  • Haha 1
Link naar reactie
12 uur geleden, Wilby zei:

Schermafbeelding 2021-07-30 om 17.36.23.png

Geweldig, dat is ook het bedrijf waar ik de Vespa gekocht heb...ik had nog nooit

op hun website gekregenĀ šŸ¤£

---

10 uur geleden, dave zei:

niet voor t een of t ander maar optisch is dit misschien beter met dat grijs...

https://www.lambretta-teile.de/Handlebar-cover-chrome-Vespa-PX-old

handlebar-cover-chrome-vespa-px-old.jpg

Dat zwarte staat eigenlijk niet eens zo slecht...

Ik ga er nu ook eerst zwarte handvaten op zetten en dan kijk ik verder.

---

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Eindelijk weer een beetje fut gehad om wat te doen, dus na de nieuwe handvaten en het

rubberenĀ  "matje " middenin, benĀ ik gisteren en vandaag bezig geweest met een gloednieuwe

kentekenplaat met mooie opgelegde letters en cijfers en gelijk een chromen rand er om heen en

daaronder een nieuwe, wat minder saaie spatlap.

Wat voor de meeste van jullie een klein klusje is, is voor mij helaas een hele toer, maar nu het er op zit ben ik

er erg blij mee enĀ  "trots" opĀ šŸ˜‰

Twee foto's van hoe het was en hoe het nu isĀ šŸ˜Ž

Ā 

Ā 

IMG_1919.JPG

IMG_0001.JPG

  • Like 1
Link naar reactie

Dat komt er hier in Nederland altijd op als je een vervangende plaat koopt.

Dat is wettelijk zo geregeld, zodat je niet zomaar veel dezelfde kentekenplaten

in omloop kan brengen.

Ik weet niet of dat in Belgiƫ ook zo is, maar hier kan je ze alleen bij speciale bedrijven

bestellen na overleg van je kentekenbewijs.

---

aangepast door Hansratlook
  • Like 1
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Nadat ik enkele dagen gelden rare linken kreeg toegestuurd via het forum was ik even een tijdje

huiverig hier te gaan kijken, maar het schijnt weerĀ  "veilig " te zijnĀ šŸ™„

Paar dagen geleden heb ik mijn nieuwe zadel er op gezet en dat ziet er gelijk

een heel stuk mooier uitĀ šŸ˜Ž

Nu heb ik weer een vraagje...

Waren er in 1981Ā  ORIGINELEĀ  spiegels voor mijn type op de markt en zo ja, heeft iemand

daar een foto van en of een idee waar die te vinden zijn?

---

Nieuw Zadel.JPG

Nieuw Zadel..JPG

Link naar reactie

Af fabriek werden ze voor de Nederlandse markt in die tijd met 1 spiegel geleverd en wel de linker. Het zijn veelal de ronde chrome modellen maar ook de vierkante zwarte modellen kom je vaak tegen bij jouw model. Dat is niet anders dan de Vespaā€™s die nu geleverd worden waarbij de originele chrome spiegels soms meteen vervangen worden voor een ander exemplaar, als extraatje vanuit de dealer en soms als meerprijs optie.

Het is daarom moeilijk te zeggen wat origineel is, waardoor hetĀ gewoon een kwestie van smaak is. De originele piaggio (zwarte) spiegel zal zeker niet mistaan bij jouw Vespa.

Link naar reactie

Leuk project, originele spiegels? Nooit van gehoord. Bij De klassieke Vespa Fabriek kun je ook gewoon een blauwe plaat regelen. Niet "officieel" maar ik rij er al jaren mee rond zonder problemen en veel mooier.Ā 

Als de lak nog origineel is en je weet welke kleur het is dan kun je die gewoon doorgeven aan een verfboer (ik bestel altijd bijĀ https://www.nonpaints.com/) doorgeven en dat zwarte kapje weer de juiste kleur geven.Ā 

5 minuten geleden, Pilaf zei:

Af fabriek werden ze voor de Nederlandse markt in die tijd met 1 spiegel geleverd en wel de linker. Het zijn veelal de ronde chrome modellen maar ook de vierkante zwarte modellen kom je vaak tegen bij jouw model. Dat is niet anders dan de Vespaā€™s die nu geleverd worden waarbij de originele chrome spiegels soms meteen vervangen worden voor een ander exemplaar, als extraatje vanuit de dealer en soms als meerprijs optie.

Het is daarom moeilijk te zeggen wat origineel is, waardoor hetĀ gewoon een kwestie van smaak is. De originele piaggio (zwarte) spiegel zal zeker niet mistaan bij jouw Vespa.

Zwarte originele spiegels? ik zoek me een ongeluk maar kan die niet gevonden krijgen. Ik wil juist van al mijn chroom af...Ā 

Ā 

Ā 

Link naar reactie

Als "origineel "Ā  de zwarte zijn, zou dat zeker mooi staan bij mijn VespaĀ šŸ˜Ž

Moet ik daar eens naar op zoek gaan.

Blauwe platen zijn idd een stuk mooier, maar idd verboden.

Niet dat ik met de scooter op de weg kom, maar ik wil eventueel mijn zoon [ later ]

er niet meeĀ  belasten.

---

Ā 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...