Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Flik vespahater?


dB

Aanbevolen berichten

Gisteren om precies 12u 's middags tegengehouden door een politie-agent.

Ge raad nooit waarom. Het rijden zonder lichten!!!!!

Gisteren was het om 12u 's middags zonnig weer en 24°C.

Gevolg, ik mag een boete betalen van 50€?!

Is dit trouwens wettelijk verplicht om altijd met de lichten aan te rijden, want ik heb er nog nooit van gehoord?

En dan nog, als je iemand tegenhoudt met zulk zonnig weer (zodat je nog eens kan zien of te lichten aan of uit zijn) dan zijt ge volgens mij gewoon ne pippo.

Geef dan een waarschuwing zou ik dan denken.

Ik vind dit persoonlijk schandalig.

Graag jullie mening.

Link naar reactie

Nou, van lichten gesproken, enkel mijn groot voorlicht werkt, en ik heb al een nieuw dim- en achterlicht gekocht en al vanalles geprobeerd om ze te doen werken , maar tevergeefs. Het lijkt er op dat ze gewoon geen elektriciteit krijgen. heeft iemand toevallig een idee waar veel kans heeft dat het aan ligt?

Greetz

Link naar reactie

@ piejay: ik weet niet of aan uw lichtschakelaar een vijsje inzit om deze vast te maken maar probeer die wat losser te zetten.

Ik had volledig geen licht zes maand zitten te zoeken ,ben dan naar Jan van CS geweest en die kerel moet daar maar aankomen en da marcheert weer,ongelooflijk. Wat bleek dat de vijs van de schakelaar te hard was aangespannen waardoor de draden de carr. slecht contact maaktte.

Link naar reactie

t'Is toch simpel : Wegcode :

Artikel 30bis: Gebruik van de lichten : bromfietsen en motorfietsen die op de openbare weg rijden - bijzondere regel

Buiten de omstandigheden bedoeld in artikel 30, moeten het dimlicht en het rode achterlicht van de tweewielige bromfietsen en van de motorfietsen bestendig gebruikt worden. Het grootlicht mag dan niet gebruikt worden.

In art 30 staat de algemene regel, nl. dat tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer 200 meter je op de openbare weg met elk voertuig je lichten moet gebruiken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...