yag Posted July 23, 2021 Share Posted July 23, 2021 Beste, Heb hier mijn eerste vespa sinds een lange tijd, de eerste gt reekt zapm31100 met een carbu zonder injectie, bijna 480000km en af en toe begint de carbu problemen te hebben. heb al enige tijd het probleem dat om de 6 maand hij niet meer aanslaat bij het starten, blaas dan de carbu uit en de vlotternaald en dan gaat hij meestal weer goed voor 6 maand. Deze week weer het fenomeen en had de vlotternaald over een maand vervangen daar ze gezwollen was, gebruik steeds 98 naft, bougie nagezien, luchtfilter is proper en goed, de naftpomp werk daar hij met de carbu gedemonteerd naft laat doorkomen bij een startest. IK begin stilaan einde raad te komen, daarom kom ik is zien aan wat jullie zouden denken... groeten, kurt Quote Link to comment
Pilaf Posted July 23, 2021 Share Posted July 23, 2021 480000km-er?….een “0” teveel of je bent echt een held 😉. Vervang eens het spruitstuk (nummer 2), hierin zit een o-ring welke op leeftijd niet goed meer afdicht. Dit veroorzaakt vaak startproblemen. 2 Quote Link to comment
yag Posted July 24, 2021 Author Share Posted July 24, 2021 😉48000, eentje te veel inderdaad... Daar heb je een goede tip gegeven, ga het straks is nazien hoe het gaat met die dichting... Laat het straks weten... Quote Link to comment
Pilaf Posted July 24, 2021 Share Posted July 24, 2021 Als je het oude spruitstuk verwijderd gaat deze zeker lekken bij terugplaatsen omdat de ring afgevlakt is. Je kan de motor ook starten en in stationair een beetje remreiniger op het spruitstuk spuiten. Is er iets van toeren verandering dan is deze zeker lek. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.