Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GT 125 met carbu zonder injectie


yag

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Heb hier mijn eerste vespa sinds een lange tijd, de eerste gt reekt zapm31100 met een carbu zonder injectie, bijna 480000km en af en toe begint de carbu problemen te hebben.

heb al enige tijd het probleem dat om de 6 maand hij niet meer aanslaat bij het starten, blaas dan de carbu uit en de vlotternaald en dan gaat hij meestal weer goed voor 6 maand. Deze week weer het fenomeen en had de vlotternaald over een maand vervangen daar ze gezwollen was, gebruik steeds 98 naft, bougie nagezien, luchtfilter is proper en goed, de naftpomp werk daar hij met de carbu gedemonteerd naft laat doorkomen bij een startest. 

IK begin stilaan einde raad te komen, daarom kom ik is zien aan wat jullie zouden denken...

 

groeten,

 

kurt

Link naar reactie

480000km-er?….een “0” teveel of je bent echt een held 😉.

Vervang eens het spruitstuk (nummer 2), hierin zit een o-ring welke op leeftijd niet goed meer afdicht. Dit veroorzaakt vaak startproblemen.

C7CF2211-CF3A-45CC-BB62-559710426A3D.thumb.jpeg.19006d0c9ab6ae1f3a8457bb07a8deee.jpeg

  • Like 2
Link naar reactie

Als je het oude spruitstuk verwijderd gaat deze zeker lekken bij terugplaatsen omdat de ring afgevlakt is. Je kan de motor ook starten en in stationair een beetje remreiniger op het spruitstuk spuiten. Is er iets van toeren verandering dan is deze zeker lek.

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...