Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK 50 loopt erg slecht


ImFarza

Aanbevolen berichten

Geachte,

Β 

Ik heb momenteel een PK 50S uit 1982.

Ik heb eigenlijk al een aantal maanden hetzelfde probleem, namelijk dat hij zelf heel hoog in de toeren schiet zodra ik hem start en dat ik er gewoon niet mee kan rijden omdat hij zichzelf gas geeft lijkt het wel.

Ik heb al een aantal dingen vervangen zoals keerring bij de ontsteking en cilinder van 75cc DR naar 75cc Malossi omdat ik dacht dat de andere was warmgelopen, wat niet bleek te zijn. Ik heb ook de 16.16 carb van mijn broertje gepakt om te kijken of hij anders zou lopen, maar dit veranderde eigenlijk niks. Afstelling is niks mis mee, want hij liep een jaar perfect met dezelfde setting. Carb mist overigens geen vilten ring, want deze past niet op deze 16.16 van Dell Orto, en ik heb hem zo strak mogelijk op de membraan inlaat van Polini. (Ook geprobeerd met normale inlaat, ook geen verschil)

Ben eigenlijk ten einde raad, wat zou ik nog kunnen proberen?Β 

Link naar reactie

Krukaskeerring binnenin gaar? Revisie-time... ☝😬

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Ik had dat probleem ook, bleek dat de gaskabel bij de aansluiting bij het stuur niet lekker erin zat, waardoor ie m standaard open zet.. Probeer je scooter eens te starten zonder de gaskabel vast te zetten aan je carb. Als ie dan goed loopt heb je t probleem, als ie dan nog in zn toeren gaat even kijken of ie echt geen valse lucht aanzuigt en misschien wat hannessen aan de stelschroef aan de zijkant van je carb. Volgens mij is 1,5 slag van dicht af beetje standaard, heb ik ook. Dat is iets wat ik kan bedenken.. Als er me wat te binnen schiet laat ik t wel weten haha😁

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...