Ga naar inhoud
Vespaforum.be

reservewielhouder


bruinzee

Aanbevolen berichten

Hai allen,

Ik heb een reservewielhouder gekocht bij SIP  https://www.sip-scootershop.com/nl/product/reservewielhouder-voor-open-10-velg-instap-voor_90956100

ER zit geen bevestigingsmateriaal voor het frame bij. Nu heb ik een bout maat 6 geprobeerd en maat 8. De 6 is te klein en de 8 is te groot. IK probeer nu meer dan een week met SIP in contact te komen, via FB, Twitter, hun website, e-mail met de vraag of ze ook bevestigingsmateriaal verkopen. Geen enkele reactie.

Dus nu de vraag hier.? er zitten 2 montage gaatjes in het frame met schroefdraad, aangezien maat 6 en 8 niet passen, kan iemand mij adviseren wat de juiste maat is en waar ik dit zou kunnen kopen.

De Vespa is een 1961 150GL

aangepast door bruinzee
Link naar reactie

Volgens mij gaat hier normaal een M8 in, volgens de site van Sip ook. Maar het kan natuurlijk bij Vespa nog wel eens verschillen per model en bouwjaar.  

Gewoon even een M7 proberen, als het goed is zit je zadel ook met een M7 vast op je frame dus je zou die bout even kunnen testen voor de maat.

mocht je frame overgespoten zijn dan kan dat ook de reden zijn dat de M8 niet goed past. 
 

succes,

groet Koen 

  • Like 1
Link naar reactie

Bij mijn GL zijn daar ook M8 bouten (2 stuks) gemonteerd. Had hetzelfde en ging van M7 uit, deze kwamen niet op spanning en draaide door. Daarna voorzichtig een M8 schroefdraadboor er doorheen en die heeft het draad weer opgefrist. De ene bout is een M8 50mm en de andere 30mm.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Bij mijn GL ('63) zit daar origineel een M8 in, je kan de bouten afzonderlijk kopen bij SIP of Scootercenter. Zoals Pilaf zegt, de schroefdraad is opfrissen/proper maken met een tapijzer voor M8.

aangepast door stefpa
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...