Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pinasco flytech voorontsteking afregelen op SS


BjornDJ

Aanbevolen berichten

Ā Beste Vespagi,

Ik hoor allerlei theorieĆ«n, de ene al wat geloofwaardiger dan de andere maar hoe is het nu juist?šŸ˜…

Ik ben een SuperSport aan het restoreren en ga een flytech steken. Nu de boeken zeggen dat de voorontsteking moet staan op 26Ā°. Maar gezien deze flytech een variabele voorontsteking is op hoeveel graden moet deze nu afgeregeld worden? 26Ā° op rolantie of 26Ā° op hoge toeren of... hoe is het nuĀ Ā šŸ¤£

merciekes

Mr. B

Link naar reactie

Mijn Theorie is het volgende en tevens ervaring bij mijn originele GS160.Ā Bij originele cilinder met vast tijdstip is gezocht naar een middenweg in alle toerengebieden, bij jou dus een 26 graden met vast tijdstip. Hieronder kan je een beetje spelen met de timing. Dit hangt van brandstof, hoeveelheid en soort olie, sproeiers ea af. Heb het er destijds o.a ook met @neroĀ over gehad, geloof dat hij nu op 23 graden zit en ik ben weer terug naar 26 graden omdat die van mij teveel vervuilde bij 23 graden. De kop wordt wel wat warmer maar heb een andere koelfanĀ die de extra temperatuur weer afvoert.

Afstellen doe je na deĀ 2000rpm ofwel het begin van de vlakke lijn in de grafiek.

Mijn ervaring is dat het per Vespa varieert. Als je begint op 23 graden zit je gewoon veilig, vandaar kan jeĀ verder finetunen naar behoefte.

Hopelijk kan je wat met deze theorie.

  • Like 3
Link naar reactie
6 minutes ago, Pilaf said:

Mijn Theorie is het volgende en tevens ervaring bij mijn originele GS160.Ā Bij originele cilinder met vast tijdstip is gezocht naar een middenweg in alle toerengebieden, bij jou dus een 26 graden met vast tijdstip. Hieronder kan je een beetje spelen met de timing. Dit hangt van brandstof, hoeveelheid en soort olie, sproeiers ea af. Heb het er destijds o.a ook met @neroĀ over gehad, geloof dat hij nu op 23 graden zit en ik ben weer terug naar 26 graden omdat die van mij teveel vervuilde bij 23 graden. De kop wordt wel wat warmer maar heb een andere koelfanĀ die de extra temperatuur weer afvoert.

Afstellen doe je na deĀ 2000rpm ofwel het begin van de vlakke lijn in de grafiek.

Mijn ervaring is dat het per Vespa varieert. Als je begint op 23 graden zit je gewoon veilig, vandaar kan jeĀ verder finetunen naar behoefte.

Hopelijk kan je wat met deze theorie.

Bedankt voor je antwoord. Dit is een aannemelijke uitlegĀ šŸ˜€

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...