Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vervangen pickup PK50XL automatica


sambaer

Aanbevolen berichten

Vespavrienden, 

Vraagje. Ik wil mijn pickup vervangen omdat ik vermoed dat deze versleten is. Nu is mijn vraag hoe ik deze kan vervangen? 

Ik zit met 2 vertrekkende kabels; 

- 1 zwarte die naar mijn strator gaat.
- 1 rode die naar mijn bobine gaat. 

210663339_226247872652751_5576178162747789082_n.thumb.jpg.d355e9f823c79987c1438b7303f888d0.jpg

Maar ik zie dat de nieuwe slecht 1 kabel hebben...

pick-up-nieuw-model-oa-vespa-pk50xl-automaat-231635.jpg.5cacdf0ba3da38bad289a9700bef513c.jpg

211087834_177841470985372_1337475052561628284_n.jpg

213120592_1112864185905359_5520246603227797437_n.jpg

Link naar reactie

Op het foto van de nieuwe pick-up,  langs de groene draad is een klein metaal ding waar het rode kabel op wordt gesoldeerd,  maar op foto is het niet te zien . Maar lijkt mij de juiste te zijn .

Heb recent ook gedaan,  en ik had meer pech , was niet de pick-up die stuk was maar die daar langs waar het tape op ligt .

Link naar reactie
1 minuut geleden, Gio zei:

Op het foto van de nieuwe pick-up,  langs de groene draad is een klein metaal ding waar het rode kabel op wordt gesoldeerd,  maar op foto is het niet te zien . Maar lijkt mij de juiste te zijn .

Heb recent ook gedaan,  en ik had meer pech , was niet de pick-up die stuk was maar die daar langs waar het tape op ligt .

Thx.

Wat waren de symptomen bij jou om je pickup te vernieuwen?

Link naar reactie
3 uur geleden, Gio zei:

Op het foto van de nieuwe pick-up,  langs de groene draad is een klein metaal ding waar het rode kabel op wordt gesoldeerd,  maar op foto is het niet te zien . Maar lijkt mij de juiste te zijn .

Heb recent ook gedaan,  en ik had meer pech , was niet de pick-up die stuk was maar die daar langs waar het tape op ligt .

 

Dien ik bij een automatica ook de ontsteking te bekijken met een flitslamp? 

Link naar reactie

Heb zelf nog nooit gedaan met de flitslamp , als je origineel is laat je deze op zijn fabriek teken staan. 

Ik had geen symptomen,  starten plots niet meer de dag nadien.  

Had de bougie en cdi vervangen ook de pick-up . Had het zelfde resultaat.  Uiteindelijk een reserve 2de hands ontsteking geplaatst en was opgelost. 

Link naar reactie
2 minuten geleden, Gio zei:

Heb zelf nog nooit gedaan met de flitslamp , als je origineel is laat je deze op zijn fabriek teken staan. 

Ik had geen symptomen,  starten plots niet meer de dag nadien.  

Had de bougie en cdi vervangen ook de pick-up . Had het zelfde resultaat.  Uiteindelijk een reserve 2de hands ontsteking geplaatst en was opgelost. 

Ik ben bang dat ik per ongeluk de ontsteking wat gedraaid heb.. 

Heb je eventueel een foto van hoe ze standaard moet staan? 

 

Link naar reactie

Daarnet een langere testrit gemaakt. Vespa bolde enorm goed, trok goed op en haalde vlot +- 55 km/u. 

Maar... Opeens blokkeerde mijn achterwiel en viel de vespa stil. 
Terug starten met de kickstart ging niet, na enkele minuten terug in gang gelopen en dit ging. 
Weinig vermogen + geen snelheid meer. 

Thuis gekomen; andere bougie geplaatst + CDI vervangen -> hetzelfde resultaat... 

Iemand die mij kan helpen? 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Gio zei:

Lijkt op een vastloper als je achterwiel blokkeert. Als je cilinder eraf haalt en er zijn gleuven in het cilinder en stukken uit je piston , dan weet je het .

Aj, was ik aan de ene kant al bang voor.. nu is de cilinder & piston nog maar vervangen +-1000km geleden.. 

Link naar reactie

Maar je had geen vermogen daarvoor,  dit kan door drukverlies lijken . Ik zou toch even kijken. 

Een warmloper komt door een te arm mengsel . Meer lucht dat brandstof of te weinig 2t olie in je tank . En ook mogelijk een klein sproeier erin . 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...