Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe Vespa ET4 125cc eigenaar


Aanbevolen berichten

Hey,  

Even snel voorstellen: Ik ben Koen, 44 jaar, woonachtig te Varsenare en sedert een week de trotse bezitter van een zilvergrijze ET4 125cc uit 1997.

Eigenlijk ben ik een beetje in dit Vespa verhaal 'gerold'. Aangezien mijn vrouw meestal de wagen gebruikt, was ik op zoek naar een eenvoudig vervoersmiddel om kleine verplaatsingen en woon-werkverkeer te doen, want tot nu deed ik dit telkens met onze camper. Naar verbruik, slijtage en parkeergemak toe is dit natuurlijk niet de meest handige oplossing, daarom dus de zoektocht naar een scooter.

Ik heb altijd een voorliefde gehad voor Italiaanse wagens en motoren, en dit dankzij mijn vader die met Ducati, Moto Guzzi en Vespa reed. Ik mocht al enkele keren zijn GTS Super 300 besturen, en ik vond het zalig om enkel te moeten denken aan gasgeven en remmen in vergelijking met een motorfiets. Ik heb zelf al een 4-tal Ducati's in mijn bezit gehad, en hoewel het kriebelde om opnieuw een motorfiets aan te schaffen, beslisten we toch voor een 125cc Vespa te gaan. Met deze 125cc kan mijn vrouw ook rijden, en wanneer de kinderen niet meer meegaan met de camper kunnen we deze Vespa achterop meenemen.

Zo kon ik een relatief goedkope Vespa uit 1997 met 17500 km op de kop tikken. Motorisch (voor zover ik er iets van ken...) is ze in orde, maar optisch kan ze wel wat liefde gebruiken. Vandaar ook de iets lagere prijs in vergelijking met andere Vespa's. Tijdens de vakantie maak ik er een 'opkuis' projectje van: chroom oppoetsen, enkele onderdelen zoals remhendels, voorlicht,... vervangen, een bagagerek achter installeren, white wall banden monteren (de huidige banden zijn van '02 en dringend aan vervanging toe).

Ik hoop hier op het forum de nodige info te vinden om van mijn Vespa een mooie machientje te maken. Ik heb er nu al een 100-tal kilometers op zitten, en het rijden is zalig! Ook de 4 kinderen mochten al een stukje achterop, en vonden het de max. De kleinste is pas 5 en dus nog te jong om mee te gaan. Maar ik ben er zeker van dat de kilometers snel zullen oplopen.

 

Grts, 

Koen

IMG_3290.JPG

  • Like 4
Link naar reactie

Welkom Koen... dit "24-jarige Italiaans machientje " gaat je nog veel plezier geven...wat opkuisen, nieuwe batterij/bougie en zeker "nieuwe kwaliteitsbandjes" steken...

Goedkoop, klein, zuinig en handig in gebruik...overal gemakkelijk te parkeren... je vrouw kan er ook mee rijden...en je kinderen rijden graag mee achterop.

Veel rijplezier met je "zilvergrijze ET4" op je tripjes... en naar het werk :)

  • Like 4
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...