Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pk50xl plurimatic koppeling


Gio

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vraagje.  

Ik ben momenteel aan de ontsteking bezig om een pick-up te vervangen. 

Daardoor heb ik opgemerkt bij de onderste poelie wat nat is van carterolie , een deel is eraf maar een deel niet.  

Nu vraag ik hier of jullie me kunnen helpen hoe je eraf gaat.  

Heb wat foto's gemaakt,  over wat het gaat.  Hopelijk kan iemand hierbij verder helpen.  Alvast bedankt. 20210625_092355.thumb.jpg.bdb9f18211bf01db68bf1a22d38de54a.jpg20210625_092329.thumb.jpg.285c42cbc315df79944ded8bbb1c21d6.jpg

Link naar reactie

Heb het niet meer helemaal helder maar volgens mij moet je dan het blok splitsen. Aan de binnenzijde zit een circlip die los moet, as komt dan naar buiten. Binnen zit ook nog een onderdeel wat verwijderd moet worden, je komt dan een circlip tegen waardoor het tandwiel en jouw onderdeel naar buiten komt. Het lager is keerring is nu toegankelijk.

Heb nog de oude duitse tekeningen voor je, lijkt er een beetje op: https://www.dropbox.com/s/q33nix5q046to9n/Reparatie Handleiding PK50XL Automatica (GER).pdf?dl=0

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Bedankt pilaf , het is perfect gedaan van je.  Zelf had het niet gevonden.  Dan zal ik wachten voor na de zomer te doen,  dan doe ik ook meteen de hele revisie erbij . Grt 

Link naar reactie

Graag gedaan, ga nog wel even grabbelen in de oude doos. Heb daar vast nog wel een scherpere foto van.

Wel leuk dat je een Automatica project oppakt, is weer iets anders vergeleken met de “standaard” small, large en wideframe motoren. Vond het zelf altijd een uitdaging om af te stellen en om aan te sleutelen omdat de werkruimte beperkt is, daardoor was het vaak sneller om het hele blok te verwijderen en af te stellen op een een motorstand. 

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Oke, bedankt.  Ja klopt is idd totaal een andere blok . Ook weer iets anders om aan te sleutelen . Op zich rijd ze prima, er zijn enkele mankementen maar wel tevreden voor wat het is . 

Is voor vrouw en kinderen bedoeld om dat ze niet willen ( kunnen) schakelen 😁

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...