Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Timing met lange slag krukad


Bowyer

Aanbevolen berichten

Bedoel je dat je het standaard 23° punt kan gebruiken, dan is het antwoord nee. Opnieuw uitmeten met de gradenboog is noodzakelijk. 

Als je bedoelt meer of minder graden voorontsteking geven dan moet ik je het antwoord schuldig blijven. 

De voorontsteking heeft in wezen wel niets te maken met de grootte van je krukaswang. Een volle krukas heeft iets meer tijd nodig om op toeren te komen maar zou een iets grotere topsnelheid geven door zijn gewicht. 

Groetjes, nero. 

aangepast door nero
Link naar reactie

Ja en nee, uitmeten met de gradenboog doe ik altijd. Bdp blijft natuurlijk hetzelfde en 360 graden blijft ook hetzelfde. 
de vraag is meer of het tijdstip anders moet ivm de poort timing. Die verandert denk ik wel door de dikkere voetpakking. Ik ben in die poorten diagram niet zo handig moet ik zeggen. In principe staat hij nu op 23 voor bdp. 

Link naar reactie

Kijk hier eens op deze link ( komt van GSF ) , links boven auswhalen kiezen , dan even kijken hoeveel cc je motor nu heeft met ja kit en langslagkrukas , dan even kiezen welke kit je hebt , en dan even in de lijst kijken welke best op u set up lijkt 

http://lfs.alexander-hepp.de/

 

Grtz sidvespa

Andere mogelijkheid is natuurlijk een testbank ,😉

grtz sidvespa

Link naar reactie

Oke gemiddeld kom ik op rond de 19 graden uit, dat is aanzienlijk later dan de 23 waar hij nu op staat.

Ik ga het eens proberen.

Testbank zou ik best eens willen doen maar is hier in de omgeving niet mogelijk zover ik weet.

Link naar reactie

na wat pielen staat de ontsteking nu op 20 gr nog later en hij begon bij gasdicht bij het uitrijden richting de verkeerslichten wat te stoten.

Wat er dan precies gebeurt is mij niet helemaal duidelijk maar prettig vond ik het niet.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...