Ga naar inhoud
Vespaforum.be

benodigd heden vakantie Met pk50


Melle

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben van plan om in de zomer met mijn Vespa PK50XL naar luxemburg te rijden. Wat zijn dingen die ik mee moet nemen of reserve onderdelen of handige pk50 spulletjes? ik ben erg benieuwd wat handig is zodat ik goed voorbereid kan vertrekken.

alvast bedankt

melle

Link naar reactie

Luxemburg is niet het einde van de wereld.  Een paar kabels (schakel, koppeling, gaskabel), een klein sleutelsetje ( 6-7/ 8-9/ 10-11/ 12-13/  en 14 ) volstaan alsook een kruis - en platte schroevendraaier. En een beetje geluk komt ook van pas. :) 

Groetjes, nero. 

 

 

Link naar reactie

Leuk initiatief! Ga je in een tentje slapen of neem je overnachtingen in een B&B? 

Moest er nog plaats over zijn dan denk ik aan wat bougies, reserve lampjes (voor en achter) en eventueel wat tiewraps. Rolletje Duct-tape kan ook nooit kwaad. Remmenreiniger 🤷‍♂️
Oh ja … en ene Bialetti! ☝️

Link naar reactie

Dankjewel heb er ook erg veel zin in! Mijn ouders gaan daar op vakantie, ik rij dan een paar dagen later aan en kan daar wat rond rijden en als ik dan weer zin heb rijd ik op mijn gemak weer terug naar huis. Het is ongeveer 270 km rijden. Mijn pk50 is compleet standaard en gaat denk ik ongeveer 45/50. Lijkt me haalbaar in 1 dag toch?

Link naar reactie
10 uur geleden, Melle zei:

Dankjewel heb er ook erg veel zin in! Mijn ouders gaan daar op vakantie, ik rij dan een paar dagen later aan en kan daar wat rond rijden en als ik dan weer zin heb rijd ik op mijn gemak weer terug naar huis. Het is ongeveer 270 km rijden. Mijn pk50 is compleet standaard en gaat denk ik ongeveer 45/50. Lijkt me haalbaar in 1 dag toch?

Met onze vriendengroep vroeger paar keer op roadtrip gegaan. Was tussen de 1500-2200 km op 10 dagen. Vanaf 230 km moet je echt wel goed door rijden om op tijd binnen te zijn.

Reken op een gemiddelde van 30km/h over die afstand, die 45 haal je niet als je binnendoor rijdt. Dan zit je 8u in het zadel zonder te stoppen. Het is fijn, maar onderschat het niet.

Wij hadden elk 2 binnenbandjes mee, een paar achterwiellagers (zwak punt van de honda scoopy), bougie, colson bandjes, sleutel 10, 13, 22 en een bus 2 takt olie per persoon. 

Link naar reactie

Ik heb vroeger ook wat roadtrips gedaan op mijn brommer. Zelfs een rondje IJsselmeer en naar de Limburgse heuvels vanuit 's-Hertogenbosch.

Wat standaard gereedschap, olie, bougies, kabels en een binnenband had ik bij. Meer niet.

 

Link naar reactie

Mijn PK ging 80. (110 cc afgeknepen met een PK80 uitlaat, had veel koppel :)) Mijn maximum was 200 KM van Enkhuizen naar 's=Hertogenbosch. Het was wel in de stromende regen...

Maar 200 km lijkt mij echt wel de max hoor. Moet ook nog leuk blijven.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...