Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Schakelklok/schakel mechanisme niet los te krijgen


Melle

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben 17 jaar en bezig met een Vespa PK50XL op te knappen, nu heeft ook mijn blok het probleem dat hij bij het schakelmechanisme onderaan de schakelklok olie lekt. Nu ging het de schakelklok (ronde cirkel waar je schakelkabels aan zitten) los maken alleen het pinnetje kan ik in geen mogelijkheid los krijgen, Hij zit zo vast. Ik heb hem al warm gestookt en dan hem er proberen uit te tikken maar dat werkte ook niet. 

Heeft iemand tips?

alvast bedankt

melle

Link naar reactie

hallo josse,

bedankt voor je snelle reactie, het blok ligt open om gelijk de lagers te vervangen. ik weet dat het asje conisch is, ik ging er nu van uit dat je op de korte kant van het pinnetje moet slaan. Klopt dat? of hoe kom ik er achter?

 

Link naar reactie
11 minutes ago, Melle said:

hallo josse,

bedankt voor je snelle reactie, het blok ligt open om gelijk de lagers te vervangen. ik weet dat het asje conisch is, ik ging er nu van uit dat je op de korte kant van het pinnetje moet slaan. Klopt dat? of hoe kom ik er achter?

 

volgens mij klopt dat. Al meen ik dat de laatste keer dat ik er eentje reviseerde, dat pinnetje er flink uit stak langs de brede kant. Kun je daar geen griptang op zetten en trekken/draaien ? 

 

Link naar reactie

hallo nero,

de schakelvork kan ik niet helemaal draaien dan komt hij inwendig tegen het blok aan. Maar ondertussen is hij er uit, door met een lomp hamer(vuistje) te stompen met een doorslag is hij er uit. Was denk ik sinds 1985 niet meer los geweest. 

Bedankt voor jullie hulp!

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...