Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Elektrisch probleem met gas minderen Vespa pk50xl


Thompje

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

laat ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Thomas en ik kom uit Den Bosch in Noord-Brabant. Ik heb vorig jaar september een pk50xl gekocht die een beetje verwaarloosd was, en heb die samen met mijn vader technisch helemaal opgeknapt. We hebben een nieuwe krukas, cilinder en uitlaat erop gezet en keerringen en lagers vervangen en nog veel meer. Mede dankzij dit forum is dat helemaal gelukt. 
 

Alleen er is nog een probleem waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden. Het probleem bestaat al sinds dat ik de scooter heb, maar het is alleen maar erger geworden. Ik ga het zo goed mogelijk proberen te verwoorden😁: zodra de motor warm is en je afremt voor een stoplicht oid en de scooter laag in z’n toeren komt, valt hij uit (met uitvallen bedoel ik dat ik geen gas meer kan geven, schakelen heel moeilijk gaat en ik een soort “bwoaaap” geluid hoor). Zodra je richting stationair toerental komt begint de motor weer te pruttelen. Meestal als je dan weer optrekt gaat ie gewoon weer in z’n toeren, maar soms blijft ie ook hangen rond een laag toerental, alsof ie wordt begrensd. Dan moet ik de motor uitzetten voor 20 seconden en dan kan ik weer rijden. Maar zodra je gas loslaat of remt begint hetzelfde riedeltje opnieuw. Hoogst irritant, vooral in het verkeer. Wat er nog bij komt, is dat als ik m’n licht aanzet, de scooter helemaal niet meer optrekt. Ik kan dus niet met licht aan rijden.

 

Ik hoop dat het duidelijk is en dat jullie een oplossing voor het probleem hebben. Ik heb al een heleboel topics gelezen, maar die geven niet precies hetzelfde probleem. Mijn hoofdverdachten, zijn de ontsteking, carb en bedrading (massalek).

 

Ik hoor graag wat jullie ervan denken.. 

 

groetjes Thomas

 

p.s. Mocht er iemand behoefte hebben aan een foto, kan ik die bijvoegen😉

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...