Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 50cc, maar wat is het precies


Bozeman

Aanbevolen berichten

Hallo,

Recentelijk maar weer een nieuwe hobby erbij gekocht aangezien centen op de bank zetten geen plezier oplevert.

Volgens de papieren die erbij zitten is het een 50/n van bouwjaar 64 (opnieuw ingeslagen nummer in de stuurkolom, en weg gekrast nummer bij het motorluik) de begincode is V5A1T dan een ster en dan het weg gekraste nummer.

Maar kijken naar de details en kleur kom ik op een 50/r uit 73 in de kleur china blue (tenminste wat ik een beetje kan vergelijken)

Misschien dat iemand mij kan vertellen welk type het nou echt is. 

Het idee met deze nieuwe aanwinst is deze zomer lekker rijden en ondertussen nadenken wat ik er mee ga doen, de lak lijkt aardig origineel maar ik heb nog niets gedemonteerd. Wat nieuwe kabels en een grondige schoonmaak zal al heel wat doen.

 

IMG_6209.JPG.b6dcea5970c6246f008c2239aecce6f6.JPGIMG_6129.thumb.jpg.21bb86ed135c78a1c5411baf706c04ba.jpg

IMG_6127.thumb.jpg.9ef32ad72acb4c38ecc51b9962782237.jpg

IMG_6203.thumb.jpg.eed45cdc98bb7803181b07124301010e.jpg

Link naar reactie

Wat ik zie maar ben geen kenner , dus zet ik ook alleen wat ik zeker weet , 

logo is hexagon logo dus is zeker na 69 dacht ik daarvoor is een ander logo 

op de kleur van uw Vespa moet je niet verder gaan hij is in het verleden gespoten , dit kan je zien aan de sluiting van het motor luikje 

Volgens een bron op internet zou de prefix van je motor op een  50 special duiden 

Grtz sidvespa

Link naar reactie

De kleur binnenin is gelijk aan de kleur aan de buitenkant, en overduidelijk nooit bijgewerkt. Van de kleur ben ik 99% zeker.

De Vespa 50 voorop zit vastgeplakt, en hoort er niet bij. Zitten 2 montage gaten achter die niet echt overeen komen.

Link naar reactie

Bron: http://www.motoauriemma.it/restauro-vespa-50/

“Prima serie: dal 69 al 70 ha cerchi chiusi, ammortizzatore anteriore di tipo non idraulico, priva del bordofaro, fregio sul parafango anteriore, strisce pedana in gomma, scritta anteriore in corsivo obliqua, leva rubinetto in alluminio e motore con sigla V5A1M, come per i modelli precedenti griglia del coprivolano a V e bobina interna ; dal 1971 il motore diventa V5A2M sempre con bobina interna, i cerchi diventano aperti da 9” con tamburo a stellina.

Seconda serie: dal 72 al 74 ha scritte anteriori in orizzontale, nuove manopole e leve; dal 74 al 78 cambiano scritte, numeri di serie e stampo del copri volano oltre al serbatoio che non ha più i fori per il fissaggio della sella monoposto dal 1975 il motore sempre V5A2M non ha più la bobina interna ; dal 78 all’83 cambia la sezione del pedale del freno ed il relativo gommino.”

Vespa 50R uit 1973 kan dus kloppen. 

De eerste Special reeks had overigens ook het V5A2M 3-versnellings blok.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Inmiddels een km of 400 gereden inclusief een mooie toch van 160km.

De scooter is opgeknapt maar het is allemaal wat half gedaan.  Gaskabel was zonder hoedje geplaatst in de lamp dus de splinternieuwe kabel die erin zit is nu aan het rafelen en gas blijft hangen.
 

Mooi moment om alvast een lading spullen te bestellen voor directe opknap voor de zomer. En deze winter maar geheel uit elkaar.

Ik voel een project aankomen 😜, en aangezien hij niet origineel is ben ik ook vrij om te doen wat ik wil.

Nog even de rdw vragen of het kenteken nog aangepast moet worden , het is een ‘64 nummer wat ingeslagen is op een ‘73. Alle kenmerken van een 50r dus gaan we daar maar vanuit.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...