Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aansluiten spanningsregelaar, geen kabels...


bartv70

Aanbevolen berichten

Hoi, heb zojuist de kabelboom ingebouwd, echter zitten er geen aansluitingen op voor de spanningsregelaar...

Heb op wel een kabelschema, maar daar staat de spanningsregelaar niet op (als het het juiste schema is....).

Ik kom er niet uit...

Er zit ook geen diode bij, maar kan ook zonder als ik het juist gelezen heb.

Iemand tips?

Betreft een PK50S zonder accu. 

 

 

20210525_225023.jpg

20210525_225104.jpg

Link naar reactie

Bovenstaande diagram is niet de juiste voor jouw PK S.

Hier vind je wellicht wel een passende: https://kabel-schute.de/shop_content.php?coID=19&language=en 

 

 

Link naar reactie
19 uur geleden, bartv70 zei:

Er zit ook geen diode bij, maar kan ook zonder als ik het juist gelezen heb.

In jouw schema is wel een zenerdiode te zien (nummer 12). Die staat tot +/- 6,4V in sperrichting, gaat het voltage daar overheen dan gaat de diode open en dumpt deze overvoltage op de massa. 

Link naar reactie

Tenzij ik het verkeerd zie, betreft het (op de foto) toch zeker een model met regulator, geen diode-model. 

Zeker dat dit niet de juiste diagram is?

Schaltplan_PK_mFernl_mStandl_mBlinker_AC.jpg

Link naar reactie

Ah, ik heb het verkeerd gelezen. Dacht dat je zowel de regelaar als kabelboom recent had ingebouwd.

De zener versie heeft geen grootlicht dus daar kan je deze versie op uitsluiten.

Pak de schema’s uit de link van Frederik en streep af welke onderdelen (ac of dc claxon, remlichtschakelaar en stadlicht) je wel of niet hebt, er rolt daar vast een correct schema uit. Zoals ik het nu zie hebben ze allemaal (model met knipperlicht) een spanningsregelaar dus zal je gemonteerde kabelboom niet correct zijn voor jouw model.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...