Ga naar inhoud
Vespaforum.be

val ik nu achterover?


Wutsie75

Aanbevolen berichten

Allez.. Ik heb een paar maand geleden mijne P200 met volledig gereviseerd blok, alles nieuw, 225 Pinasco, Pinasco krukas, BGM Superstrong, Sip Speedo II, SIP Fasterflow 26/26, enz verkocht voor 3500...

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 19/5/2021 om 16:08, Ed75 zei:

De potentiële doelgroep is voor een 125cc toch vele groter dan voor een 200c (rijbewijs B vs moto), misschien speelt dat mee? Dan zijn er ook meer potentiële zotten hè.

dat is zeker waar, in nederland mag je met een b rijbewijs(auto) een mp3 lt rijden de andere modellen dus niet. kijk maar eens op marktplaats wat de lt modellen doen ten opzichte van de andere typen. gaat echt helemaal nergens over.

  • Like 1
Link naar reactie

Rijbewijs heb je de rest van je leven Iets aan. Beste investering die ik op mijn 19e gedaan heb, het plezier eraan is niet in geld uit te drukken. 

  • Like 1
Link naar reactie
11 uur geleden, pdvd zei:

Rijbewijs heb je de rest van je leven Iets aan. Beste investering die ik op mijn 19e gedaan heb, het plezier eraan is niet in geld uit te drukken. 

Mee eens, alleen ik was net als jij nog vrij jong toen ik mijn motor haalde. de eisen nu zijn heel erg verandert tov toen.

Ik heb een pakketje van 10 lessen met examen voor 900 gulden gedaan en geslaagd. 

Als ik zie wat die gasten nu moeten doen en kunnen dan geloof ik niet dat je het red in tien lessen, en de lessen zijn nu echt idioot veel duurder.

Neemt niet weg dat ik ook zou gaan voor het rijbewijs ipv op een 125 te moeten rijden of in nederland op een mp3.

Bovendien zijn je opties veel ruimer en leuker.(en goedkoper)

  • Like 1
Link naar reactie
On 6/5/2021 at 11:44 PM, Bowyer said:

ik denk dat je voor de huidige prijzen niet voor €1000,- uw rijbewijs hebt. iig niet in nederland.

Ik eind 2016 toch nog voor 977€ voor 12 uren les + examen. 't zal nu wel opnieuw duurder zijn. En inderdaad, plezier is niet in geld uit te drukken, overal opstappen en wegrijden :-).

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Het kan dus nog gekker.

Een custom Vespa GTV Sei Giorno van 2019 voor 7950 of 7250 eurokes afhankelijk van waar je de adevertentie bekijkt. De nieuwe oldtimer dus... Koopje 😆 

https://www.2dehands.be/a/motoren/motoren-piaggio/m1702024413-vespa-gtv-300cc-2019-2950km-fulloption.html?previousPage=lr

https://www.facebook.com/groups/972566196230978/permalink/1955210241299897/?ref=facebook_story_share

aangepast door EriX
  • Verward 1
  • Haha 1
Link naar reactie

Waarschijnlijk zal de vespa met al die opties wel zoveel gekost hebben (als je het laat doen in een vespagarage) maar bij sommigen dringt het niet door dat hun vespa bij verkoop 2de hands is, dus bijna de helft van hun waarde verliezen. 

Groetjes, nero. 

  • Like 1
Link naar reactie
On 6/12/2021 at 3:59 PM, nero said:

Waarschijnlijk zal de vespa met al die opties wel zoveel gekost hebben (als je het laat doen in een vespagarage) maar bij sommigen dringt het niet door dat hun vespa bij verkoop 2de hands is, dus bijna de helft van hun waarde verliezen. 

Groetjes, nero. 

Inderdaad, ik zie zotte dingen... "Deze vespa is van a tot z volledig custom. Zonder op iets te besparen." Da's goed voor de koper maar je denkt toch niet dit alles te kunnen terughebben. En soms vraag ik me af wie zoiets doet om dan 1000km per jaar te rijden en na 3 jaar terug weg te doen. 

 

  • Like 4
Link naar reactie
3 uur geleden, Wutsie75 zei:

Inderdaad, ik zie zotte dingen... "Deze vespa is van a tot z volledig custom. Zonder op iets te besparen." Da's goed voor de koper maar je denkt toch niet dit alles te kunnen terughebben. En soms vraag ik me af wie zoiets doet om dan 1000km per jaar te rijden en na 3 jaar terug weg te doen. 

 

Zo zie je toch veel zoekertjes… weinig kilometers… soms zijn ze nog niet gerodeerd… Dure kilometers zijn het op die manier. Ik denk dat velen een Vespa kopen in een bevlieging en nadien merken dat het niet voor hen is… bezint eer ge begint…

Link naar reactie

Moja inderdaad. En rij er eerst een jaar  mee voor je begint te customizen... velen hebben precies geld te veel en willen het dan terug. Je ziet dat ook bij moto’s, en dan gaat het soms over 15-20000€ terwijl je daar zelfs zonder moeite een testmodel uren meekrijgt!

aangepast door Wutsie75
Link naar reactie
Op 16/6/2021 om 09:53, DD_ves zei:

Reviseren, tunen en customizen is ook een stuk van het plezier he. 
Ik durf zelfs zeggen dat ik liever aan een motor werk dan met een Vespa te rijden 😅

gewoon ergens aan sleutelen in het algemeen mag ik graag doen. Dus ik begrijp je zeker, hoewel ik het in clubverband toeren ook graag mag doen.

Stukje rijden ,wat drinken stukje rijden wat eten en wat drinken en weer een stukje rijden. Meestal duren de pauze's en de lunch bij elkaar langer dan de rit.

In de tussentijd word er gezellig gekletst over van alles en nog wat maar meest over de vespa's.

Nu merk ik wel dat er wel een soort tweedeling is tussen de tweetakters en de rest.

Link naar reactie
46 minuten geleden, pdvd zei:

Mij leek dit duur voor een curry maar tenaamgesteld in 66 volgens rdw https://www.facebook.com/hddlmotors/photos/pcb.184590437007375/184590087007410

Interessant dat net jij Spanje ondertussen ook een Curryland noemt, Pim. 😆
Gho, naar Belgische normen begint die vraagprijs ondertussen (helaas) vrij normaal te zijn, vrees ik.

  • Haha 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...