Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Originele piston vs. Grand Sport


BjornDJ

Aanbevolen berichten

Hello vrienden vant forum,

Ik ben mijn SS blokje aan het reviseren en ben mij volgend aan het afvragen. Is misschien wel een stomme, domme vraag maar ik stel ze maar want ik weet het niet. 
Is er een (voelbaar) verschil op prestaties tussen een originele piston of een tuning Grand Sport piston (dunnere fijnere segmentjes enz...) 

bedankt voor jullie talrijke reactie, ik ben jullie dankbaar (en Frederick ook want hij weet het ook niet 😅)

 

ciao

B

 

DB5F520C-9CBE-4076-B72F-D6CB7A8D7265.jpeg

C264860A-7FE1-43CE-BFA5-472878387541.jpeg

  • Haha 1
Link naar reactie

Yep, er is de "gewone" grand-sport piston, vergelijkbaar met de bvb de Asso-pistons en "race-zuigers" met fijne segmenten. 

Door hun vorm hebben ze enerzijds minder weerstand op de cilinderwand en sluiten ze beter af waardoor je meer compressie krijgt. Wat betreft hun degelijkheid vind ik niet direct iets weer maar mijn vermoeden is dat de "gewone" pistons een langere levensduur hebben.

Ik denk ook dat de "race"- pistons iets ruimer moeten worden geboord of gehoond. 

Groetjes, nero. 

  • Like 1
Link naar reactie
2 minutes ago, nero said:

Yep, er is de "gewone" grand-sport piston, vergelijkbaar met de bvb de Asso-pistons en "race-zuigers" met fijne segmenten. 

Door hun vorm hebben ze enerzijds minder weerstand op de cilinderwand en sluiten ze beter af waardoor je meer compressie krijgt. Wat betreft hun degelijkheid vind ik niet direct iets weer maar mijn vermoeden is dat de "gewone" pistons een langere levensduur hebben.

Ik denk ook dat de "race"- pistons iets ruimer moeten worden geboord of gehoond. 

Groetjes, nero. 

Hi Nero,

bedankt. Kan ik daar dan uit afleiden dat ik niet zomaar een Grand sport piston kan/mag steken zonder te honen? Uiteraard behoud ik dezelfde diameter, ik heb nu 63mm en zou ook een Grand sport van 63mm steken

thx

B

Link naar reactie

Ik heb tot nu toe al  2 keer de "race versie " gebruikt.

Laten honen altijd bij maskes , hij vertelde me dat de meeste " standaard boorders/honers " vreemd opkijken als hij de toleranties gaf. 

Naar huidige normen is dat voor hun veel te groot.  

Maar tis een SS , cilinders liggen niet voor het oprapen.  Better safe than sorry .

succes

 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...