Jump to content
Vespaforum.be

koppeling VM1 - 1953


Recommended Posts

Eerste Wideframe-blokje, dus kan wat hulp gebruiken.

1 - de originele koppeling, hoeveel naaldlagers zitten er in ? Ik heb er 28, maar lijkt alsof er nog veel speling is. 
 

2 - Het leek alsof ik die rondel/schijf tussen keerring en koppeling niet meer had (of die er niet onder gezeten heeft?). Dus nieuwe besteld bij SIP. Maar met die ring krijg ik het spietje er net niet diep genoeg in. Is dat zo een klotesysteem of zie ik iets over het hoofd. Net alsof dat zwart ringetje rubber van de keerring er teveel aan is. (schijf heeft geen uitsparing, zoals bij de PX.)

IMG_2593.JPG

IMG_2594.JPG

IMG_2595.JPG

Link to comment

mogelijks deel antwoord gevonden in :  "Nederlandstalige vraagbaak over vroege Vespa 125 - 150cc en GS 150 modellen.", topic 'Scans'

 

Schermafbeelding 2021-05-02 om 06.23.08.png

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment

 

https://youtu.be/iXbJZyQmwTw

 
nog deel van de oplossing : 
- schijf moet toch met de komische kant naar beneden, schijf moet met de conische/veillingkant naar de krukas richting koppeling ! Ik dacht dat het anders was.
- en dat half maantje moet je blijkbaar toch wat bewerken of beter nog origineel Piaggio gebruiken, zodat het dieper in de uitsparing valt
 
Soit, mogelijk interessant voor als iemand ooit tegen zelfde probleem aan loopt.
 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
On 5/2/2021 at 7:45 AM, josse said:

 

https://youtu.be/iXbJZyQmwTw

 
nog deel van de oplossing : 
- schijf moet toch met de komische kant naar beneden, richting koppeling ! Ik dacht dat het anders was.
- en dat half maantje moet je blijkbaar toch wat bewerken of beter nog origineel Piaggio gebruiken, zodat het dieper in de uitsparing valt
 
Soit, mogelijk interessant voor als iemand ooit tegen zelfde probleem aan loopt.
 

 

die schijf met de conische/veillingkant naar de krukas ! ik kan de oude post niet aanpassen @dave

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Ruff
      Hier liggen 2 projecten maar ik kan de tijd niet vinden. Ik zoek dus iemand die tijd en zin heeft om ze te monteren.
      Struzzo '56, Motor revisie = ok, frame gespoten, alle onderdelen aanwezig, bouten, moeren en kleine montage onderdelen aanwezig. 
      Acma '53, Motor revisie (met Vespatronic) = ok, frame gespoten, 98% onderdelen aanwezig, geen bouten,  moeten of kleine montage onderdelen aanwezig.
      Foto's en dergelijk zijn mogelijk, ook vooraf even langskomen met alle onderdelen enz is mogelijk. 
    • By N!Ce
      Beetje allerlei te koop:
      - Speedo Veglia Faro Basso: kan ook op beenschild worden gemonteerd maar moet gereviseerd: €300,-
      - Zijpaneel Aluminium V30-33: grondlaag zichtbaar en metalen zijdeurtje waar nog sleufje moet gemaakt worden voor slot: €200,-
      - Ulma/Ardor wieldoppen: ideaal voor uw schuurvondst: €120,-
       
      Toodeloo
       








    • By 013sec
      Hallo allemaal.  Ik ben bezig met een restauratie van een Faro Basso.
      Het blok heb ik helemaal uit elkaar gehad en terug in ineen gezet. Dit is allemaal makkelijk en soepel verlopen. De defecte lager vervangen en alles netjes schoongemaakt.
      Nu een tijd verder en de hele scooter bijna klaar is.  Krijg ik de vespa niet in de versnelling.
      Voordat ik de scooter ging starten heb ik de olie bijgevuld. En heb ik een plug losgedraaid waarvan ik niet goed weet waar die voor dient..? 
      Kan iemand mij zeggen waar deze voor dient?  Heeft dit met mijn schakel problemen  te maken? 


    • By De Nice
      Vandaag m'n 2 premounted velgen met tubeless banden aangekregen. M'n logische onkunde staat voor dilemma. Beide velgen zo gelegd met rijrichting rear naar links geeft dat de ene met dunne velghelft en andere met diepe velghelft ligt naast elkaar. Welke komt nu vooraan en welke achteraan want zou betekenen dat 1 velg tegen richting zou draaien met juiste montage?

      span widgetspan widgetpan widgetspan widget
    • By 13spider
      beste ben in het bezit van een struzzo VL1M staat op de motor ben deze aan het opmaken en zoek nog wat onderdelen misschien kan iemand mij helpen alvast bedankt
      mvg
      Erwin
×
×
  • Create New...