Ga naar inhoud
Vespaforum.be

koppeling VM1 - 1953


josse

Aanbevolen berichten

Eerste Wideframe-blokje, dus kan wat hulp gebruiken.

1 - de originele koppeling, hoeveel naaldlagers zitten er in ? Ik heb er 28, maar lijkt alsof er nog veel speling is. 
 

2 - Het leek alsof ik die rondel/schijf tussen keerring en koppeling niet meer had (of die er niet onder gezeten heeft?). Dus nieuwe besteld bij SIP. Maar met die ring krijg ik het spietje er net niet diep genoeg in. Is dat zo een klotesysteem of zie ik iets over het hoofd. Net alsof dat zwart ringetje rubber van de keerring er teveel aan is. (schijf heeft geen uitsparing, zoals bij de PX.)

IMG_2593.JPG

IMG_2594.JPG

IMG_2595.JPG

Link naar reactie

 

https://youtu.be/iXbJZyQmwTw

 
nog deel van de oplossing : 
- schijf moet toch met de komische kant naar beneden, schijf moet met de conische/veillingkant naar de krukas richting koppeling ! Ik dacht dat het anders was.
- en dat half maantje moet je blijkbaar toch wat bewerken of beter nog origineel Piaggio gebruiken, zodat het dieper in de uitsparing valt
 
Soit, mogelijk interessant voor als iemand ooit tegen zelfde probleem aan loopt.
 

 

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
On 5/2/2021 at 7:45 AM, josse said:

 

https://youtu.be/iXbJZyQmwTw

 
nog deel van de oplossing : 
- schijf moet toch met de komische kant naar beneden, richting koppeling ! Ik dacht dat het anders was.
- en dat half maantje moet je blijkbaar toch wat bewerken of beter nog origineel Piaggio gebruiken, zodat het dieper in de uitsparing valt
 
Soit, mogelijk interessant voor als iemand ooit tegen zelfde probleem aan loopt.
 

 

die schijf met de conische/veillingkant naar de krukas ! ik kan de oude post niet aanpassen @dave

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...