junglebrotha213 Geplaatst: 1 mei 2021 Delen Geplaatst: 1 mei 2021 Ciao Vespisti, Ik heb een vraagje ivm een oude uitlaat die onder mijn vespa(px125 2011) hing voor enkele jaren geleden, dit was een uitlaat met katalysator. Zoals jullie allemaal weten gaf deze uitlaat meer nadelen als voordelen en was het resultaat met een sip road eronder veel aangenamer. Een maat van mij heeft zopas een model gekocht met een katalysator eronder, nadat hij met mijn vespa reed was hij er zelf ook van overtuigd dat de katalysator er onderuit mocht. Ik herriner me enkele jaren geleden (maar vind de info nergens terug) dat de tussenbuis van de originele uitlaat (waar de katalysatorgedeelte inzit) kan vervangen worden door een tussenstuk met vrije doorgave, zodat je een normale uitlaat als resultaat hebt. Heeft iemand een idee welk onderdeel/fabrikant deze produceert ? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 2 mei 2021 Delen Geplaatst: 2 mei 2021 https://www.lambretta-teile.de/Exhaust-tube-without-cat-for-Vespa-PX125150-My-2011 1 Link naar reactie
junglebrotha213 Geplaatst: 2 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2021 Bedankt @EriX, zou je dit aanraden of beter een nieuwe uitlaat type sip Road of dergelijke eronder ? Het is niet gigantisch veel verschil qua prijs vermoed ik. Saluti' Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 2 mei 2021 Delen Geplaatst: 2 mei 2021 59 minuten geleden, EriX zei: https://www.lambretta-teile.de/Exhaust-tube-without-cat-for-Vespa-PX125150-My-2011 Moh. 🙂 Anderzijds: incl. de kost van een nieuwe pakking en een manifoldklem is een standaard Sito-pot wel goedkoper (rijdt sowieso al beter). Met de keuringen vanaf jan. 2022 in het achterhoofd zou ik vandaag de originele cat-uitlaat mooitjes op het schap parkeren (wordt mogelijk een onderdeel van de visuele keuring; is in een half uurtje weer gewisseld) en nu een semi-expansie uitlaat steken (BGM Bigbox, Sip Road 3.0, Polini Original Box,... en aangepaste sproeiers). 1 Link naar reactie
EriX Geplaatst: 2 mei 2021 Delen Geplaatst: 2 mei 2021 (aangepast) 11 uur geleden, junglebrotha213 zei: Bedankt @EriX, zou je dit aanraden of beter een nieuwe uitlaat type sip Road of dergelijke eronder ? Het is niet gigantisch veel verschil qua prijs vermoed ik. Saluti' Zoals Frederik al zei zou ik persoonlijk ook voor een andere uitlaat gaan want prijsverschil is niet zo groot en inderdaad deze apart leggen want met die keuring die eraan komt... https://www.scooter-center.com/en/exhaust-sito-vespa-px80-px125-px150-166cc-177cc-177-2020005?number=2020005 https://www.scooter-center.com/en/exhaust-sito-plus-vespa-px80-px125-px150-166cc-177cc-2020001?number=2020001 https://www.scooter-center.com/en/exhaust-bgm-pro-bigbox-touring-bbt-vespa-px80-px125-px150-sprint-gt-gtr-bgm1010tr?number=BGM1010TR https://www.scooter-center.com/en/exhaust-polini-road-box-vespa-px80-px125-px150-166cc-177cc-p2002018?number=P2002018 2 mei 2021 aangepast door EriX 1 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 2 mei 2021 Delen Geplaatst: 2 mei 2021 2 uur geleden, EriX zei: https://www.scooter-center.com/en/exhaust-polini-road-box-vespa-px80-px125-px150-166cc-177cc-p2002018?number=P2002018 Heb ik onlangs per ongelijk eentje te veel van besteld. Mocht iemand interesse hebben, hoor ik het wel. 2 Link naar reactie
josse Geplaatst: 5 mei 2021 Delen Geplaatst: 5 mei 2021 Mag ik even inpikken op dit topic, vriend van me zit met exact hetzelfde vraagstuk : - SIP 2.0 of 3.0 in combi met standaard 125cc ? - sproeiers : 160-be3-102 , correct ? - wat met luchtfilter ? zit daar nog verschil op of enkel gaatje boren ? - ik neem aan dat de ontsteking gewoon kan blijven staan ? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen