Jump to content
Vespaforum.be

Vervangstuk voor uitlaat model katalysator (vespa px)


Recommended Posts

Ciao Vespisti,

 

Ik heb een vraagje ivm een oude uitlaat die onder mijn vespa(px125 2011) hing voor enkele jaren geleden, dit was een uitlaat met katalysator.

Zoals jullie allemaal weten gaf deze uitlaat meer nadelen als voordelen en was het resultaat met een sip road eronder veel aangenamer.

 

Een maat van mij heeft zopas een model gekocht met een katalysator eronder, nadat hij met mijn vespa reed was hij er zelf ook van overtuigd dat de katalysator er onderuit mocht.

Ik herriner me enkele jaren geleden (maar vind de info nergens terug) dat de tussenbuis van de originele uitlaat (waar de katalysatorgedeelte inzit) kan vervangen worden door een tussenstuk met vrije doorgave, zodat je een normale uitlaat als resultaat hebt.

Heeft iemand een idee welk onderdeel/fabrikant deze produceert ?

 

 

 

 

IMG_20210501_1006513.jpg

IMG_20210501_1006414.jpg

Link to post
59 minuten geleden, EriX zei:

Moh. 🙂 Anderzijds: incl. de kost van een nieuwe pakking en een manifoldklem is een standaard Sito-pot wel goedkoper (rijdt sowieso al beter).

Met de keuringen vanaf jan. 2022 in het achterhoofd zou ik vandaag de originele cat-uitlaat mooitjes op het schap parkeren (wordt mogelijk een onderdeel van de visuele keuring; is in een half uurtje weer gewisseld) en nu een semi-expansie uitlaat steken (BGM Bigbox, Sip Road 3.0, Polini Original Box,... en aangepaste sproeiers).

  • Like 1
Link to post
Posted (edited)
11 uur geleden, junglebrotha213 zei:

Bedankt @EriX, zou je dit aanraden of beter een nieuwe uitlaat type sip Road of dergelijke eronder ? Het is niet gigantisch veel verschil qua prijs vermoed ik.

 

Saluti'

Zoals Frederik al zei zou ik persoonlijk ook voor een andere uitlaat gaan want prijsverschil is niet zo groot en inderdaad deze apart leggen want met die keuring die eraan komt...

https://www.scooter-center.com/en/exhaust-sito-vespa-px80-px125-px150-166cc-177cc-177-2020005?number=2020005

https://www.scooter-center.com/en/exhaust-sito-plus-vespa-px80-px125-px150-166cc-177cc-2020001?number=2020001

https://www.scooter-center.com/en/exhaust-bgm-pro-bigbox-touring-bbt-vespa-px80-px125-px150-sprint-gt-gtr-bgm1010tr?number=BGM1010TR

https://www.scooter-center.com/en/exhaust-polini-road-box-vespa-px80-px125-px150-166cc-177cc-p2002018?number=P2002018

Edited by EriX
  • Like 1
Link to post
2 uur geleden, EriX zei:

Heb ik onlangs per ongelijk eentje te veel van besteld. Mocht iemand interesse hebben, hoor ik het wel.

  • Like 2
Link to post

Mag ik even inpikken op dit topic, vriend van me zit met exact hetzelfde vraagstuk :

- SIP 2.0 of 3.0 in combi met standaard 125cc ?
- sproeiers : 160-be3-102 , correct ?
- wat met luchtfilter ? zit daar nog verschil op of enkel gaatje boren ?
- ik neem aan dat de ontsteking gewoon kan blijven staan ?

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...