Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GPS voor scooter GTS 125


PeVerMan

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Ik rij veel zowel met de fiets als met mijn vespa en wil nu eindelijk eens een GPS kopen.. ben nogal een Garmin fanaat (ook uurwerk) en wil een GPS voor beide (het meeste met de fiets... ik heb lijn oog laten vallen op de edge 830/820 maar vroeg me af of er nog vesparijders zijn met een eerder gezegd fiets GPS...

zoja, welke is dan goed?
zo ja, welke mountber dan op?

Link naar reactie

Ik heb daar slechte ervaring mee maar ken de edge 820 of 830 niet. Was wandel-fiets gps van garmin die ik nog steeds gebruik voor leuke fietstochten maar was zeer vervelend op de vespa. Laden van routes, herberekeningen deden vervelend, te klein scherm, geen spraakinstructies, ...  Met die edge kan het anders zijn maar ik zou je aanraden je goed in te lichten.

Link naar reactie
1 hour ago, PeVerMan said:

Thanks... wat zou je me dan aanraden?

Dat was 5 jaar geleden. Het kan nu veel beter zijn. Ik bedoel vooral best goed inlichten ivm de mogelijkheden van die edge830 en uiteraard wat de bedoeling is om deze op jouw vespa te gebruiken. Verder zijn overal veel discussies te vinden over motorgps'en en vooral de voor- en tegenstanders van garmin vs tomtom.

Link naar reactie

Heb deze zojuist gekocht (Garmin Edge 830) voor mijn racefiets. Zou deze ook graag op mijn vespa willen gebruiken...

Nu nog een mount vinden... iemand een idee? 

Zie de oplossing op foto... eens zoeken op internet zeker?

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Is het eigenlijk logwel nodig een afzonderlijke GPS aan te komen gezien de meeste smartphone dit ingebouwd hebben? Persoonlijk gebruik ik mijn toestel met een SP Connect systeem op mijn SP en ben daar zeer tevreden van. Misschien ook te verkrijgen voor op de Vespa? 

Ik blijf op deze manier up-to-date en hoef geen extra € uit te geven. Plus je kiest jouw app zelf dat het beste bij je past.

Link naar reactie

gebruik zelf een tomtom rider. Voordeel van via tomtom platform routes voor te bereiden en in te lezen. Verschillende niveau's van "kronkelwegen".  In ons groepke zitten zowel GPS gebrukers als smartphone gebruikers. Voor de smartphone zou ik wel een waterdichte hoes voorzien... vroeg of laat beland je in een regenbui... wat dan toch weer een aantal €'s kost...

 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...