wespfan Geplaatst: 24 april 2021 Delen Geplaatst: 24 april 2021 Ik keek vandaag op diverse tweedehands sites . Ik stel vast dat een tweedehands Vespa nog nooit zo duur was. Wat gebeurt er? Is dat door de Corona?onder de 3000 eurO vindt men geen deftige 125 Cc Link naar reactie
JoinkeGTS Geplaatst: 25 april 2021 Delen Geplaatst: 25 april 2021 Beetje profiteren zeker? De verkoop van scooters, waaronder Vespa, is in stijgende lijn. Iedereen wil het. Wacht tot volgend seizoen. Je moet maar eens naar de km-stand kijken... er zijn er die er in slagen om er toch wel minstens 1000 km op te zetten 😬. Dan moet dat opbrengen hé, anders zitten ze met een serieus gat in de portemonnee en waren het dure kilometers. Link naar reactie
josse Geplaatst: 25 april 2021 Delen Geplaatst: 25 april 2021 redelijk simpele marktwerking, lijkt mij. Zolang er kopers opduiken voor die vaak veel-te-duur-verkochte-scooters, blijven die prijzen hoog. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 april 2021 Delen Geplaatst: 26 april 2021 Veel verkopers denken dat hun scooters van goud zijn. Nu, restaureren en reviseren kost veel geld. Als je dan een scooter wil met een correcte achtergrond, gereviseerde en eventueel getunede motor (snelheid kost geld) en een volledig strak chassis, dan ga je daar idd diep voor in de beugel moeten tasten. Ik heb hier bijvoorbeeld een exemplaar staan dat als ik het ooit zou verkopen ofwel veel te duur zal zijn voor "maar een scooter", ofwel verkocht zal moeten worden met meerdere 1000en euros verlies. En dat ligt 100% niet aan mijn aankoopprijs, maar wel aan de kosten die er na aankoop aan gedaan zijn! Er zijn nog koopjes te doen, maar je moet er wel oren en ogen voor open houden en je geld klaar in je portemonnee hebben. En de handen uit de mouwen willen steken om te gaan restaureren/reviseren. Top-Vespa die af is en klaar om mee te rijden voor 500 eur, die ga je niet meer vinden.. ik heb zelf volgende deals zien gebeuren de laatste 2 jaar: Wel allen te restaureren uiteraard: GS 1000 eur Struzzo 2000 eur Sprint Veloce 400 eur Smallframe 50cctjes onder de 500 eur Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 26 april 2021 Delen Geplaatst: 26 april 2021 Houd er ook rekening mee dat de dag van vandaag een Vespa restaureren aan onderdelen 500-1000 euro meer kost dan 10jaar geleden omdat de kost van de onderdelen sterk gestegen is. 1 Link naar reactie
Barte Geplaatst: 26 april 2021 Delen Geplaatst: 26 april 2021 Ik denk dat Covid er zeker voor iets tussenzit. Mensen kunnen niet op vakantie/resto/café dus er wordt massaal geld uitgegeven aan hobby, huis - tuin & keukenprojecten (denk maar aan tuin-aanleg/renovaties/etc). Bij gebrek aan vakantie denk ik dat veel mensen bereid zijn om nu geld op tafel te leggen om dan toch dat vakantie-gevoel dicht bij huis te creëren. Moet zeggen dat ik het zeker herken, momenteel ook op zoek naar een bijkomende small-frame Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 april 2021 Delen Geplaatst: 26 april 2021 4 minutes ago, Speedracer said: Houd er ook rekening mee dat de dag van vandaag een Vespa restaureren aan onderdelen 500-1000 euro meer kost dan 10jaar geleden omdat de kost van de onderdelen sterk gestegen is. Dit! Ik heb net even gekeken, en mijn Sprint V heeft 11,4 keer zoveel gekost aan restauratie dan aan aankoop... En ik heb alles zelf gedaan, buiten carrosseriewerk en spuiten. Dus ja, je kan idd zeggen dat de mens die een sixties of seventies Vespa voor 5-6-7k te koop zet onnozel is, maar als die scooter even goed of beter dan nieuw is, dan zitten die euros daar ook wel in. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 26 april 2021 Delen Geplaatst: 26 april 2021 Die evolutie is al vele jaren aan de gang. Schaars goed en groeiende marktvraag. Logischerwijs stijgt het bedrag dat een volgende koper bereid is te betalen. En we zijn er nog niet. Vandaag betaal je simpelweg voor een 50-60ies "O-lak rat" meer dan het dubbele dan een zelfde model in gerestoreerde concoursstaat 10 jaar geleden. Op Milannoucios en Leboncoin is de prijs van ouwe meuk op een paar jaar meer dan vertienvoudigd. In België mogen we dan nog niet klagen. De Duitse, Oostenrijkse, Zwitserse, Italiaanse prijzen liggen nog een stuk hoger. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 26 april 2021 Delen Geplaatst: 26 april 2021 Spanje is nog te doen, vandaar dat er daar nu ook veel vandaan wordt gehaald... maar ook rommel die dan hier voor behoorlijke bedragen van de hand gaat terwijl het gewoon een volledige opknapper is. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 april 2021 Delen Geplaatst: 26 april 2021 2 minutes ago, pdvd said: Spanje is nog te doen, vandaar dat er daar nu ook veel vandaan wordt gehaald... maar ook rommel die dan hier voor behoorlijke bedragen van de hand gaat terwijl het gewoon een volledige opknapper is. Idd. Ik weet een winkel in B waar ze zeker 50 spaanse scooters hebben staan, klaar om te restaureren. Marge op zo’n scooter is 1000 eur ongeveer. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 26 april 2021 Delen Geplaatst: 26 april 2021 Die winkel kent iedereen... ik ga er liever daar zelf weer een keer een uitzoeken, ben er vaak zat. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 april 2021 Delen Geplaatst: 26 april 2021 (aangepast) 38 minutes ago, Frederik9111 said: Die evolutie is al vele jaren aan de gang. Schaars goed en groeiende marktvraag. Logischerwijs stijgt het bedrag dat een volgende koper bereid is te betalen. Dit klopt zeker. Maar er is nog wel een andere realiteit ook. Een Vespa in concoursstaat zetten kost, als je het zelf doet, rap 5-6k eur of meer. Ik durf eigenlijk niet eens te zeggen hoeveel er in mijn Sprint V gekropen is... 😅 Zonder daarmee te willen zeggen dat mijn Sprint in concoursstaat is he 😉 Als zo iemand dan wil verkopen, dan gaat die uiteraard meestal proberen om niet met verlies te verkopen. Ik heb mijn VBB zo met wat verlies verkocht, maar dat was uit plaatsgebrek (en heb er al spijt van 😅) 26 april 2021 aangepast door DD_ves Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 26 april 2021 Delen Geplaatst: 26 april 2021 Het is ook maar net wat je van plan bent met de vespa... Ik wil er gewoon mee rijden en er mee reizen en er van genieten... concoursstaat... dat hoeft echt niet. Bij een Farro Basso misschien.. maar bij een P echt niet... gewoon gas erop... en een keer een krasje is een ervaring rijker. Dat werken we naderhand wel weer een keer weg. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 april 2021 Delen Geplaatst: 26 april 2021 5 minutes ago, pdvd said: Het is ook maar net wat je van plan bent met de vespa... Ik wil er gewoon mee rijden en er mee reizen en er van genieten... concoursstaat... dat hoeft echt niet. Bij een Farro Basso misschien.. maar bij een P echt niet... gewoon gas erop... en een keer een krasje is een ervaring rijker. Dat werken we naderhand wel weer een keer weg. Klopt! Als je je Vespa gebruikt zoals jij ‘m gebruikt, dan moet die vooral technisch goed in orde zijn, en waarschijnlijk niet te hard getuned ook niet om de betrouwbaarheid te behouden. Dan vallen er idd al 2 grote kosten weg, carrosserie en tuning. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 26 april 2021 Delen Geplaatst: 26 april 2021 1 minuut geleden, DD_ves zei: Klopt! Als je je Vespa gebruikt zoals jij ‘m gebruikt, dan moet die vooral technisch goed in orde zijn, en waarschijnlijk niet te hard getuned ook niet om de betrouwbaarheid te behouden. Dan vallen er idd al 2 grote kosten weg, carrosserie en tuning. ach... die carosserie die moet wel goed beschermd zijn tegen roest... ook dat kost geld... en ook ik ben nu bezig de boel wat leuker te maken. Hele blog staat hier: https://www.motor-forum.nl/threads/vespa-p200e-projectje.409600/page-14#post-30243394 (werk ik na iedere klus bij) Oftewel bijna weer in elkaar... nu nog even wachten op wat onderdeeltjes uit Italië die toch weer kapot bleken te zijn. 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 april 2021 Delen Geplaatst: 26 april 2021 4 minutes ago, pdvd said: ach... die carosserie die moet wel goed beschermd zijn tegen roest... ook dat kost geld... en ook ik ben nu bezig de boel wat leuker te maken. Hele blog staat hier: https://www.motor-forum.nl/threads/vespa-p200e-projectje.409600/page-14#post-30243394 (werk ik na iedere klus bij) Oftewel bijna weer in elkaar... nu nog even wachten op wat onderdeeltjes uit Italië die toch weer kapot bleken te zijn. Die ga ik eens lezen! ✌️ 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 april 2021 Delen Geplaatst: 26 april 2021 51 minutes ago, DD_ves said: Die ga ik eens lezen! ✌️ Done.. Leuk leesvoer @pdvd ✌️ 1 Link naar reactie
josse Geplaatst: 26 april 2021 Delen Geplaatst: 26 april 2021 2 hours ago, Speedracer said: Houd er ook rekening mee dat de dag van vandaag een Vespa restaureren aan onderdelen 500-1000 euro meer kost dan 10jaar geleden omdat de kost van de onderdelen sterk gestegen is. Langs de andere kant is nu echt alles heel vlot te krijgen, en heb je vaak ook keuze uit prijzen/kwaliteiten... dat was vroeger wel lastiger. Blijft ook altijd het dilemma : -ofwel koop je eentje waar nog niet teveel aan gewerkt is en doe je het zelf, zodat je ook weet wat er vervangen is in hoe dat gebeurde. -Ofwel koop, je eentje die 'gerestaureerd/gereviseerd' is, maar dat kan even goed een kat in een zak zijn. Als je er zelf niet aan kan en wil sleutelen, kun je er eigenlijk beter van af blijven en een GTS kopen. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 april 2021 Delen Geplaatst: 26 april 2021 2 minutes ago, josse said: Langs de andere kant is nu echt alles heel vlot te krijgen, en heb je vaak ook keuze uit prijzen/kwaliteiten... dat was vroeger wel lastiger. Blijft ook altijd het dilemma : -ofwel koop je eentje waar nog niet teveel aan gewerkt is en doe je het zelf, zodat je ook weet wat er vervangen is in hoe dat gebeurde. -Ofwel koop, je eentje die 'gerestaureerd/gereviseerd' is, maar dat kan even goed een kat in een zak zijn. Als je er zelf niet aan kan en wil sleutelen, kun je er eigenlijk beter van af blijven en een GTS kopen. Wat ook enorm helpt vandaag, is het internet. Ik heb enorm veel raad en hulp gekregen via Whatsapp van iemand hier. En ook van vele anderen via het forum. Ik had mij trouwens al serieus ingelezen vooraleer ik eraan begon. Maar geloof me, als ik het kan leren, dan kan iedereen het... je moet er gewoon aan beginnen. Ik ben als leek nog steeds veel banger om een blinkende curry te kopen, dan om een oude Vespa uit mekaar te halen en weer in mekaar te steken. Curry kopen zal wel minder tijd in beslag nemen.. Ik heb mijn eerste oldie gekocht in april 2019. Ondertussen die opgemaakt (zonder spuiten) en verkocht, daarna een px opgemaakt, gereviseerd, serieus getuned en zelf gespoten en weer verkocht, en als laatste die sprint V (restomod, gerestaureerd tot op de laatste vijs). Geen van die scooters waren blinkend toen ik ze kocht. En ik had 0,0 ervaring in 2019. Dus ik zou eerder zeggen: koop geen GTS, maar een oldie en goei gereedschap 😉 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen