Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ontsteking VNB1T uit 1960


Hans13

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Mijn Vespa heeft deze ontsteking (4 spoelen) en bobine (een vorige eigenaar heeft er richtingaanwijzers op gezet). Het is een VNB zonder accu. 

 

qKx4WK-yEO5BQdOUy3s4-Kym5H10OLyXvkyuUymL9sWHcDJ-S5jgUx_7oHlPeKcfDHPbU0mvI4nJpfb70lBuG3M5JLRsSf9qPZJH8KZyFjidoOes4sXwJ9uTFga3vwOT_x0aM_suEUJeO6WGIFehJ94SRD8GbLuAFQysltWW_Fu0hr7gbEwMQFsevTLSKRNB7Yr-HUwEzg_DHu7UMpQwV2rLPtUryZQfSCzpc6nAKB3_OpH7zPeQ3OEVfF2XfmHbHfZ6yv7ycqG0Whp1

 

Ontsteking werkt amper; een minimaal vonkje. Bougie(kabel) ok.

In de handleiding staat een exemplaar met 3 spoelen afgebeeld. Ik kom ook deze schema’s met 4 spoelen tegen:

FP9aMW3oJk_lbqbMMU-YB9KuyVm9wpDZaEP0ehQBcIAHU006dTS_xYvxY2q9sIAFqCpabcfHT4Sz92SK3izaLyY6hCODkB7qTcrb8tuf8vMDRP7I0kASYon1iDDrQ2t1A5xOfoaD

LET OP: ik heb totaal geen verstand van de elektra!!!! Graag simpele taal! 

Ik wil de ontsteking vervangen (het wordt een tour-scooter, geen race-machine) en heb een aantal vragen:

  1. Zat die externe bobine er bij het origineel al op?
  2. Welke ontsteking zet ik er op? 3 of 4 spoelen?
  3. Kan ik bijvoorbeeld onderstaande ontsteking aanschaffen? 

 

JwsaNubBw2-rL8iHYpJNCr01DSOskNzp3eHZ7zzqzVntfjzxOjue7SA48rG8zIIf4ac0eRsm0r6QYFwLi6o0Xi20TGgGQQeuoaHAGpq-QQ-JVaAPfGvLIO_4M2eGnLX6HUUPfBlp

Ontsteking Stator BAJAJ

voor Vespa 125 VNA/VNB/GT/GTR 1°/Super/TS 1°/150 VBA/VBB/T4/GL/Sprint/V 1°/Super 1°

  • onderbrekerontsteking

  • 6V

  • 3 spoelen

  • 5 kabel(s)

  • zonder accu

 Alvast bedankt voor het meedenken!!


 

 

Link naar reactie

Of de bobine er origineel op zat kan je zien aan de bevestiging van bobine aan het carter. Kan het niet goed zien maar normaal zijn deze 2 gaten keurig afgewerkt en deels verzonken. Het lijkt of die van jou later zijn geboord. 

Jouw stator bestaat uit 4 spoelen. Die met tape is een gecombineerde spoel/bobine. De spoel met dunne wikkelingen is voor je remlicht en de overige 2 zijn lichtspoelen.