Ga naar inhoud
Vespaforum.be

km-kabel problemen


fenderke

Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken ben ik trotse eigenaar van een px200 (1986). Vele mankementen heb ik al kunnen oplossen vanuit de ervaring met mijn andere brommers. Maar 1 probleem krijg ik voorlopig niet in orde: De Km-Teller. 

Probleem: De naald gaat als een bezetene op en neer tijdens het rijden. 

Vervolgens heb ik een nieuwe kabel gestoken. De oude had her en der een knak gekregen en ik dacht dat dit het draaien van de binnendraad verhinderde. Ik heb ook een nieuw plastiek wieltje gestoken onderaan het wiel. Conclusie: niets veranderd :)

Als ik het voorwiel draai , draait de binnendraad ook mee. Ik denk dus dat het probleem echt in de meter zit ... 

tips, adviezen, ... eeuwige dank :) 

Link naar reactie

als zowel het wormwiel èn de kabel goed zijn dan kan het alleen de teller zijn. Meer elementen zijn er niet. 

Link naar reactie

Steek je kabel onderaan eens in een boormachine dat links kan draaien, indien de teller dan wel werkt zit het probleem onderaan aan het wormwiel of de wielas. Wel links laten draaien!

  • Like 1
Link naar reactie
10 uur geleden, Barte zei:

Misschien wormwiel ondersteboven? Kant met de “vierkante” as moet bovenaan zitten, anders kan de speedokabel niet goed pakken. 

dat zou wel heeeel ondoordacht gemonteerd zijn... maar je weet nooit

Link naar reactie
22 uur geleden, Wilby zei:

Steek je kabel onderaan eens in een boormachine dat links kan draaien, indien de teller dan wel werkt zit het probleem onderaan aan het wormwiel of de wielas. Wel links laten draaien!

De naald springt nog steeds als een bezetene op en neer. 

 

Op 24/4/2021 om 23:42, Barte zei:

Misschien wormwiel ondersteboven? Kant met de “vierkante” as moet bovenaan zitten, anders kan de speedokabel niet goed pakken. 

Het was correct geïnstalleerd, maar je deed me twijfelen :) 

 

Ik vrees dat de teller stuk is. Deze heb ik ook proberen open te halen , maar dat lukt niet. Ik denk dat een nieuwe de enige optie is. 

Link naar reactie
1 uur terug, fenderke zei:

Ik vrees dat de teller stuk is. Deze heb ik ook proberen open te halen , maar dat lukt niet. Ik denk dat een nieuwe de enige optie is. 

Gewoon even uit het stuur halen en met een accu-boormachine/schroevendraaier verschillende snelheden proberen. Als de naald dan stabiel draait, heb je wellicht het wormwieltje beschadigd bij het installeren (klassiek verhaal: nooit aan je wiel draaien voor alles tot en met de kabel gefixeerd op z'n plaats zit; draait zichzelf meteen stuk). Wipt de naald dan nog steeds, dan is je teller idd stuk.  

  • Like 2
Link naar reactie
Op 26-4-2021 om 09:58, Frederik9111 zei:

Gewoon even uit het stuur halen en met een accu-boormachine/schroevendraaier verschillende snelheden proberen. Als de naald dan stabiel draait, heb je wellicht het wormwieltje beschadigd bij het installeren (klassiek verhaal: nooit aan je wiel draaien voor alles tot en met de kabel gefixeerd op z'n plaats zit; draait zichzelf meteen stuk). Wipt de naald dan nog steeds, dan is je teller idd stuk.  

Helaas zelfde verhaal, de naald wipt. 

enige oplossing : nieuwe teller of tweedehands... ik vond er eentje met deze omschrijving 'Gebruikte teller voor de PK 50 XL' volgens de verkoper zou dit ook op de px200 passen. Maar toch hier even dubbelchecken :) 

Of andere suggesties ... digitaal ? 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...