Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LML 150 cc viertakt


Vsprint

Aanbevolen berichten

Ik voel de bui al hangen maar ga het toch wagen om de vraag te stellen, vermoedelijk gaan puristen een beetje steigeren. 
ik overweeg om een LML 150 cc viertakt te steken onder m'n vespa, is dit plug and play ?
en vermoedelijk zal dit niet zo vinnig zijn als 2-takt, ...graag feedback daarrond.

De keuze is niet meteen om heiligschennis te plegen maar omdat ik de stukken voor mijn blok niet vind zoals ik het wil. Ik weet het men geeft hopen tips maar niemand kan mij tot hiertoe zeggen waar ik cilinderkits kan vinden voor een spaanse motovespa (carbu op cilinder ipv blok), maar dat is een ander onderwerp...

M'n bedenking (als ancien 4-takt  rijder) is wel dat de vespa dan onderhoudsvriendelijker is en geen gezeik met mengen van tweetakt aan de pomp of thuis.
M'n enige angst(en) zijn dan : hoeveel aanpassing is er nodig en zal hij wel snel genoeg zijn...mensen met ervaring die daar antwoord op kunnen geven hoor ik graag
Puristen die dit vervloeken...tenzij je me exact kunt zeggen waar onderdelen te halen zijn voor mijn origineel blok luister ik graag, als het is om je beklag te doen ...stap even op je vespa en doe een toertje in de plaats , veel plezanter 😉  

 

Link naar reactie

Op je eerste vraag: nee, er komt een boel snij-en verstevigingswerk aan te pas. 

Op je 2de vraag: kijk een beetje verder dan je neus lang is (SIP) en je kan al heel wat onderdelen vinden. Na 5 sec. zoeken:  Encendido ( chispa ) - Motovespa.net 

Voor de rest vind ik het wel straf dat je hier mensen begint uit te maken omdat je niet direct een antwoord krijgt op een vraag. 

En als het allemaal teveel moeite is, steek dan gewoon een LML-2takt of een vespa 2T motor onder het frame. Dit is wel p&p voor een groot deel. 

Groetjes, nero. 

  • Like 2
  • Bedankt 1
Link naar reactie

1) ik maak niemand uit , ik verwacht wel dat er puristen (tenzij je dat al een scheldwoord noemt) die zullen menen dat vespa pur sang 2-takt moet zijn
2) mijn neus is zééééér lang en NERGENS op sip, noch op scooter center, noch op een spaanse site vind ik de cilinder die op mijn motovespa staat
3) de tips die ik kreeg zijn dat de pakkingen en lagers dezelfde zijn als die van een 150 sprint doch deze cilinders hebben geen van allen de carbu rechtstreeks via een inlaatspruitstuk op de cilinder staan, alle cilinders hebben enkel een uitlaatpoort. 

Link naar reactie
10 hours ago, Vsprint said:

1) ik maak niemand uit , ik verwacht wel dat er puristen (tenzij je dat al een scheldwoord noemt) die zullen menen dat vespa pur sang 2-takt moet zijn
2) mijn neus is zééééér lang en NERGENS op sip, noch op scooter center, noch op een spaanse site vind ik de cilinder die op mijn motovespa staat
3) de tips die ik kreeg zijn dat de pakkingen en lagers dezelfde zijn als die van een 150 sprint doch deze cilinders hebben geen van allen de carbu rechtstreeks via een inlaatspruitstuk op de cilinder staan, alle cilinders hebben enkel een uitlaatpoort. 

Je zult ze ook zeker niet op die sites vinden!

Zoek eens op de Spaanse onderdelen sites, en ja daar zal je flink meer moeite voor moeten doen.

Zowiezo kan je beter niet aan deze hobby beginnen als je denkt dat alles even makkelijk te regelen of te fixen is. 

(of je moet veel geld over hebben, en alles laten doen)

Dus verbeter je google skills, leer wat spaans, gebruik google translate en je zult zeker nieuwe cilindersets vinden voor deze scooter.

(ik heb ze al eens gevonden, niet goedkoop, maar ze zijn te vinden)

Of als het je allemaal teveel moeite is, verkoop je Motovespa.

 

  • Like 3
Link naar reactie

Cylindre ported engines zijn niet plug&play te pimpen zonder excessieve aanpassingswerken/kosten. Mijn inziens zijn zulke blokjes de kosten van een revisie niet waard; zeker niet als ook de cilinder en de ontsteking (zie je eerdere discussiedraad van een half jaar geleden) gaar zijn. Mooi op 't schap leggen en vervangen door een recenter model (Sprint, LML 2T, PX 125/150/177/200/...).

Al is dit uiteraard voor non-puristen ook altijd een optie.

  • Like 2
Link naar reactie
2 uur geleden, Niels_1977 zei:

Je zult ze ook zeker niet op die sites vinden!

Zoek eens op de Spaanse onderdelen sites, en ja daar zal je flink meer moeite voor moeten doen.

Zowiezo kan je beter niet aan deze hobby beginnen als je denkt dat alles even makkelijk te regelen of te fixen is. 

(of je moet veel geld over hebben, en alles laten doen)

Dus verbeter je google skills, leer wat spaans, gebruik google translate en je zult zeker nieuwe cilindersets vinden voor deze scooter.

(ik heb ze al eens gevonden, niet goedkoop, maar ze zijn te vinden)

Of als het je allemaal teveel moeite is, verkoop je Motovespa.

 

Het ergste is Niels, ik spreek Spaans en zelfs dan nog ... het is niet dat ik aan deze hobby begonnen ben, ik rijd al 22 jaar motor en moet zeggen dat de oudste Harley-stukken makkelijker te vinden zijn dan dit gegeven... De vespa was initieel gewoon gekocht als belegging , staat al 8 jaar in een hoek in de garage , bedoeling was om er ook eens een plaat op te hangen en ermee te rijden maar ik denk dat het handiger is dat ik bij het grotere werk blijf, de prestaties zullen me wss toch teleurstellen, maar had leuk geweest. 

 

Link naar reactie
2 uur geleden, Vsprint zei:

De vespa was initieel gewoon gekocht als belegging

...een Vespa is gewoon om aan te prutsen en op te rijden, dat heet hobby en geen belegging.

  • Like 4
  • Haha 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...