Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Goede avond,

 

Ik kocht recent een piaggio ape 50 TL4T 1986 met originele italiaanse documenten.

Nu heb ik deze ingevoerd zonder problemen maar de DIV doet nu moeilijk over code E2 en J op de aanvraag van inschrijving. Dit staat niet ingevuld op mijn italiaanse documenten.

zou iemand die codes staan hebben? Of weten waar ik die kan terugvinden? 
 

alvast bedankt

Link naar reactie

Ik heb juist mijn papieren even bekeken en die codes staan er bij mij ook niet op. Ik heb ook een TL4T van ‘87 (zalige bakskes! 🥰🇮🇹). 
 

E2: staat er niet wel dit:  Code (E.1.) 658

Voertuigcategorie: J L1e

Nationale aard (J.1.) Bromf B/PEDELC/LICHTE 4WIELER

 

Nu bedoel ik wel de Belgische papieren hé. Ik had helemaal niks van papieren toen ik hem kocht en heb hem via de BEHVA laten inschrijven. Daar hebben ze niets omtrent die codes gevraagd. Bovenstaande staat op mijn Belgische papieren. Die van mij sinds februari 2021 ingeschreven in BE. 

Link naar reactie

Beste,

 

Bedankt, heeft u dit via die bouwjaar verklaring gedaan dan? Of hun procedure zoals voor vb moto’s? 
Want als dit blijft aanslepen zoals nu dan bekijk ik alvast ook de andere optie. 

Link naar reactie

Ik had dit per toeval helemaal uitgeschreven voor als ik er ooit eens iemand mee kon helpen. Dus bij deze ... ik geloof dat het 30€ gekost heeft via de bond. Op 7 dagen tijd was alles in orde. 
 

Ik heb een oldtimer APE 50 (TL4T - 1987) gekocht in Nederland en deze had geen papieren meer. Ik had dus enkel een aankoopfactuur van de Ape maar zelfs dat was niet nodig voor de papieren te regelen. Ik geef onderstaand wat uitleg omtrent de stappen die ik ondernomen heb. 

Papieren aanvragen doe je via de “ Belgian Historic Vehicule Association” oftewel de BEHVA. 

Ik ben bij een Vespa club - Azzurri Maasmechelen - waardoor ik al lid ben van de bond. (5€ per jaar). Ik heb op de website dus gewoon een log-in kunnen aanvragen. Dit doe je via deze link: https://www.bfov-fbva.be/nl/services/bromfiets-aanvraag-certificaat

Er staat stap voor stap uitgelegd wat je moet doen maar ik geef even wat extra informatie.
Je gaat eigenlijk een “bouwjaar attest” aanvragen via de bond. Ik wist per toeval het bouwjaar van mijn Ape maar als je dat niet weet dan kan je via deze website opzoeken van welk bouwjaar jouw Ape is. Dit is tevens ook het bedrijf waar ik mijn Ape gekocht heb.
https://www.molto-bene.com/piaggio-ape

 

Je hebt een foto nodig van het chassisnummer en het motornummer. Het chassisnummer vind je net boven de batterij (op de voet van de zetel dus). Dit is bij iedere versie van een Ape anders dus even zoeken maar. 

Je hebt een foto nodig van het motornummer. Dit staat in de buurt van de olie dop. Bij mij zat er veel modder op mijn motorblok waardoor ik dat eerst moest verwijderen. Ik kon het nummer niet vinden. 

Je hebt nog een aantal foto’s van de Ape zelf nodig. Voor, achter en zijaanzicht. Ook een 3/4de vooraanzicht wordt gevraagd. Dit is schuin van voor. Als je ingelogd bent dan kan je zien wat nodig is. Een dossier hoef je niet in 1 keer af te werken. Je kan je progressie opslaan en terugkeren naderhand als je alle info/foto’s gemaakt hebt. Is alles in orde dan kan je het digitaal opsturen en begint de procedure van hun zijde. 

Ik heb voor de volgende zaken gekozen - 49cc - B-klasse - 2 zitplaatsen.
 

2 dagen later kreeg ik een e-mail dat mijn dossier goedgekeurd werd. Je krijgt dan een PDF met een voorbeeld van hoe je papieren gaan uitzien. (Specimen staat er schrijf over geschreven). Je hebt dan nog 7 dagen de tijd om iets te laten wijzigen alvorens ze de officiële papieren afdrukken en versturen. Ik gaf aan dat alles in orde was maar heb toch nog de 7 dagen moeten wachten. En ding dong ... de postbode was daar. 

  • Like 2
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...