Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welk type blok ?


Vsprint

Aanbevolen berichten

Kan er iemand mij zeggen welk blok dit is zodat ik er eindelijk mee ad slag kan, word er suf van. Het hing onder een motovespa en is 150 cc, maar wat me opvalt is dat de carbu rechtstreeks op de cilinder zit en niet op het carter. Had dit blok graag voorzien van wat meer pit (elektronische ontsteking en wat meer cc's), half de sip website afgeschuimd en ben er nog niet uit want er staat gewoon geen nr op het blok. Wel heb ik een gezien dat een VNA1M-motor schijnbaar ook zen carbu op zen cilinder heeft ipv op het carter?

IMG_8579.JPG

IMG_8580.JPG

IMG_8581.JPG

IMG_8582.JPG

IMG_8583.JPG

Link naar reactie
2 uur geleden, Speedracer zei:

Hier staat 't serienummer, dit kan je ingeven op Scooterhelp, en dan weet je precies wat je hebt...

Ik vermoed een Spaans 150 blok.

 

image.png.f7a69c5c10db4a457da4e0bf7980c0a0.png

Wel er is daar dus wel een vierkante verhoging te zien op het ijzer waar normaal een nr zou moeten staan enkel is dit bij mij volledig blank (zelfs niet vergaan), effen metaal - never touched 

Link naar reactie
Zojuist, Vsprint zei:

Wel er is daar dus wel een vierkante verhoging te zien op het ijzer waar normaal een nr zou moeten staan enkel is dit bij mij volledig blank (zelfs niet vergaan), effen metaal - never touched 

Spaans blok dus.

Link naar reactie
17 minutes ago, Vsprint said:

Wel er is daar dus wel een vierkante verhoging te zien op het ijzer waar normaal een nr zou moeten staan enkel is dit bij mij volledig blank (zelfs niet vergaan), effen metaal - never touched 

Wat ik ook al op facebook zei, aan de achterkant vh blok staat wrshlk een nummer, net boven bevestigingspunt vd schokbreker, maar bij Motovespa werd het op meerdere plekken erin gestanst, dus kwestie van zoeken op je blok, en op internet. Op het duitse GSF is een uitgebreid topic over Motovespa te vinden!

  • Like 1
Link naar reactie
27 minuten geleden, Niels_1977 zei:

Wat ik ook al op facebook zei, aan de achterkant vh blok staat wrshlk een nummer, net boven bevestigingspunt vd schokbreker, maar bij Motovespa werd het op meerdere plekken erin gestanst, dus kwestie van zoeken op je blok, en op internet. Op het duitse GSF is een uitgebreid topic over Motovespa te vinden!

Idd... topic ben ik per toeval gisteren nog tegengekomen. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...